Meteorit "Ribek", koji je pao u Brandenburgu, smrdi na pokvarena jaja

Međunarodni tim naučnika otkrio je da meteorit koji su nazvali "Ribek" po mestu gde je pronađen u nemačkoj saveznoj državi Brandenburg miriše na pokvarena jaja zbog prisustva vodonik sulfida.
Meteorit "Ribek", koji je pao u Brandenburgu, smrdi na pokvarena jaja
Naučnici su naveli da su pronašli 202 fragmenta meteorita ukupne težine 1,8 kilograma.

Oni su objasnili da meteorit "Ribek" miriše na pokvarena jaja zbog hemijske reakcije između minerala u meteoritu i vlage stvorene snegom i otapanjem.
U studiji je potvrđeno da "Ribek" pripada izuzetno retkoj klasi meteorita - Aubrita - kojih je samo 12 na svetu.

Aubriti su bogati magnezijumom i silicijumom, a "Ribek" u svom sastavu ima izuzetno visok udeo feldspata, minerala koji pripada silikatnoj grupi.
Naučnici pretpostavljaju da je matično telo "Ribeka" staro oko 4,5 milijardi godina i da potiče iz asteroidnog pojasa između Marsa i Jupitera.

Asteroid 2024 BX1 izgoreo je u blizini Berlina u noći 21. januara, a njegovi fragmenti su pali na zemlju kao meteoriti u Brandenburgu.