Korisnici Google-a, Facebook-a i Amazona najčešće na meti fišing napada

Google, Facebook i Amazon su brendovi čija se imena najčešće koriste u fišing napadima, a njihovi korisnici su najčešće meta krađe kredencijala tokom 2024. godine, pokazuju nedavna istraživanja.
Korisnici Google-a, Facebook-a i Amazona najčešće na meti fišing napada
Foto: Pixabay
Fišing napadi su vrsta internet prevare u kojima se potencijalne žrtve "pecaju" s ciljem krađe indentiteta ili podataka, a sajber kriminalci fokusiraju se u velikoj meri i na kredencijale i podatke drugih brendova, pri čemu se broj napada u ovoj godini povećao gotovo 1,5 puta u odnosu na prethodnu.
 
Među analiziranim brendovima, sajber kriminalci su najviše ciljali usluge kompanije Google u svojim pokušajima krađe korisničkih imena i lozinke, saopštila je kompanija Kaspersky.
Nakon Google-a, bilo je oko 3,7 miliona pokušaja krađe podataka korisnika Facebook-a, dok je Amazon treći sa približno tri miliona pokušaja. 
 
Kompanije Microsoft i DHL zauzele su četvrto i peto mesto sa 2,8 miliona i 2,6 miliona pokušaja.
Kompanije PayPal, Mastercard, Apple, Netflix i Instagram našle su se među 10 najčešće ciljanih brendova tokom 2024. godine.
 
Stručnjaci rast napada pripisuju povećanju prevarantskih aktivnosti, a ne smanjenju pažnje korisnika, jer, kako se dodaje, sajber kriminalci postaju sve agresivniji u potrazi za podacima i novcem korisnika.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija

Valcer "Na lepom plavom Dunavu" ide u svemir

Povodom 200. rođendana Johana Štrausa mlađeg, Bečka turistička organizacija i Evropska svemirska agencija (ESA), kao deo rođendanske proslave, šalju čuveni valcer "Na lepom plavom Dunavu" u svemir.

Neuspešno sletanje "Atine" na Mesec

Robotizovana svemirska letelica "Atina", američke privatne kompanije "Intuitiv mašins", prevrnula se na stranu tokom sletanja na Mesec, čime je njena misija na Zemljinom satelitu prerano okončana.