Naučnici: U ledu na Marsu mogli bi postojati oblici života

Najnovija studija pokazala je da bi u naslagama leda na površini Marsa mogli postojati mikrobijalni oblici života.
Naučnici: U ledu na Marsu mogli bi postojati oblici života
Naslage leda štitile bi ove oblike života od ultraljubičastog zračenja Sunca zbog kog je gotovo nemoguć život na površini te planete, prenosi britanski list Independent.

Takvi oblici života morali bi da budu dovoljno duboko u ledu da ih to štiti od zračenja, ali i dovoljno plitko da mogu da prime vidljivu svetlost od fotosinteze, ukazali su naučnici.
Oni su u okviru studije napravili model koji bi im pokazao da li takva tačka postoji s obzirom na prašinu i vrstu leda koja postoji na Marsu.
U zavisnosti od procenta prašine koju led sadrži, zona u kojoj bi mogao da opstane život pružala bi se od pet do 38 centimetara dubine, a ako bi led bio čistiji mogla bi da bude na potezu od 2,15 do 3,10 metara dubine.

Naučnici su ukazali da nova studija ne sugeriše da takvi oblici života zaista postoje u ledenim regionima, ali da bi ih tu najpre trebalo tražiti.

Teme

Mars

ChatGPT dobio aplikaciju za Windows

Kompanija OpenAI trenutno testira aplikaciju za ChatGPT namenjenu operativnom sistemu Windows, ali zasad je dostupna samo korisnicima koji plaćaju ovu uslugu.