Koridori sa pokretnim trakama za transport: Kako Japan planira da reši manjak vozača kamiona

Japan planira da izgradi koridor za automatizovani transport tereta između Tokija i Osake, koji je vlada nazvala "put pokretne trake", kako bi se nadoknadio manjak vozača kamiona.
Koridori sa pokretnim trakama za transport: Kako Japan planira da reši manjak vozača kamiona
Foto: Pixabay
Kamioni u Japanu prevoze oko 90 odsto tereta, a oko 60 odsto japanskih svežih proizvoda, poput voća i povrća, dolazi sa udaljenih mesta koja zahtevaju transport.
 
Japanska vlada je napravila animaciju koja prikazuje velike kutije na točkovima kako se kreću koridorom sa tri trake, koja ide usred velikog autoputa. 
 
Sistem bi trebalo da počne sa probnim radom krajem 2027. ili početkom 2028. godine, sa ciljem da u potpunosti funkcioniše do sredine 2030-ih godina.
Ukupan iznos sredstava potrebnih za taj projekat još nije utvrđen ali to se smatra jednim od ključnih načina da se pomogne zemlji da se izbori sa rastućim narudžbinama i nedostatkom ljudstva.
 
Utovar će biti automatizovan, korišćenjem viljuškara, i koordinisan sa aerodromima, železnicom i lukama. Kutije će biti veličine velikog ormara.
 
"Moramo da budemo inovativni u pogledu načina na koji pristupamo transportu", rekla je Jurij Endo, zamenica direktora u Ministarstvu za zemljište, infrastrukturu, saobraćaj i turizam.
Osim što će nadoknaditi manjak radne snage i potrebu da se smanji obim posla za vozače, sistem će takođe pomoći u smanjenju emisije ugljenika, rekla je ona.
 
"Ključni koncept ovog auto-puta je stvaranje namenskih prostora unutar putne mreže za logistiku, koristeći 24-časovni automatizovani i bespilotni transportni sistem", rekla je Endo.
 
Sistem, koji je takođe namenjen za poslovne isporuke, može se proširiti i na druge rute ako se dobro pokaže. Vozači će možda i dalje morati da obavljaju dostavu u poslednjem delu, do vrata ljudi, iako bi se i tehnologija vozila bez vozača mogla koristiti u budućnosti.
Slične ideje razmatraju se u Švajcarskoj i Velikoj Britaniji. Plan u Švajcarskoj uključuje podzemni put, dok će onaj koji se planira u Londonu biti potpuno automatizovan sistem.
 
Nedostatak vozača kamiona u Japanu se pogoršava zbog zakona koji su stupili na snagu ove godine, kojima se ograničava prekovremeni rad vozača. To se smatra neophodnim da bi se izbegao preveliki dodatni rad koji dovodi do nesreća.
 
U sadašnjim uslovima, ukupni transportni kapacitet Japana će pasti za 34 odsto do 2030. godine, prema vladinim procenama.
 
Kapacitet domaćeg transporta iznosi oko 4,3 milijarde metričkih tona, skoro sve, ili više od 91 odsto, obavlja se kamionima, prema Japanskom udruženju kamiondžija.
  • Gde

    03.11.2024 09:26
    Nestadoše
    Silni komentari.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija