FOTO: Nemački gradić tuguje za 16 učenika stradalih u padu aviona
"Bol ne može ni jedna sila sveta ljudima uzeti, bol možemo sa njima samo deliti", rekla je danas ministarka prosvete u vladi NRW Silvija Lerman u Halternu, gradiću gde su zastave na pola koplja.
Roditelji dece, kako je rekla Lerman, putuju na mesto nesreće u francuske Alpe, a sama kompanija "Džermanvings" ponudila je pomoć porodicama žrtava da odlete na mesto nesreće.
Ispred gimnazije su cveće i sveće, a mediji javljaju da su neki roditelji mobilnim telefonom zvali svoju decu, pre nego što su saznali za nesreću, ali da im se niko nije javio.
U Halternu su dve crkve danas otvorile svoja vrata za one kojima je pomoć potrebna, javljaju mediji, ukazujući i da se psiholozi nalaze u školi, kako bi pružili pomoć.
Deca 10. razreda iz gimnazije u Halternu su pre nedelju dana otišla u Španiju, na kurs jezika. Mediji pišu da se jedna od nastavnica španskog jezika, koja je stradala sa decom, tek udala, a da je druga planirala udaju.
Minutom ćutanja će sutra, tačno u 10 sati i 53 minuta, u vreme kada je avion izgubio kontakt sa radarom i kada se srušio, u svim školama u NRW biti održan pomen žrtvama.
Premda ni nemačke, a ni američke vlasti za sada nemaju indicija o terorizmu, kao uzroku pada aviona "Germanvingsa", španska policija proverava video-zapis o ulasku putnika u taj avion, piše danas "Bild". Štampa piše da bi gubitak pritiska u kabini mogao da bude jedan od uzroka pada aviona. Pri naglom gubitku pritiska, na primer, zbog neke eksplozije, vazduh se "usisava" i putnicima preti da se u roku od 10 do 15 minuta smrznu ili uguše.
"Ukoliko dođe do takve situacije, onda posada mora da pokuša da se što je moguće pre spusti na 10.000 stopa kako bi putnici mogli da dišu", rekao je ekspert za pitanje letenja Najl Hansdorf. Eksperti taj scenario smatraju mogućim, navodi tabliod, koji piše i o drugoj tezi - smrzavanju senzora i pogrešnim informacijama.
Ova nesreća podseća, prenose mediji, na jedan događaj iz novembra lane na letu Bilbao-Minhen, koji se umalo katastrofalno završio. Tada je, naime, na avionu A321 došlo do smrzavanja senzora koji su, zatim, davali pogrešne podatke o avionu, pa je kompjuter automatskog pilota "misleći" da je avion previsoko u letu, pokrenuo strmo spuštanje. Samo zahvaljujući dugogodišnjem iskustvu pilota sprečena je katastrofa, pošto je on, jednostavno, isključio kompjuter i tako ponovo preuzeo kontrolu nad avionom, piše štampa.
Šef "Džermanvingsa" Tomas Vinkelman rekao je, međutim, da je avion bio opremljen novim bord-kompjuterima.
Komentari 1
150 putnika
lista zrtava se ne moze objaviti, pre nego sto aviokompanija obavesti licno familije poginulih.
delimicno se traze greske u preteranoj upotrebi kompjutera, a ne oslanja se na letacke sposobnosti pilota...
w.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar