FOTO: Uvredljive objave na Fejsbuku završile na bilbordima
Zlostavljanje i rasizam su veliki problem na internetu, a posebno na društvenim mrežama poput Fejsbuka gde su vređanja u statusima i komentarima svakodnevna stvar.
Na ovaj veliki problem na prilično originalan način odlučila je da upozori brazilska neprofitna organizacija Criola koja se bori protiv rasizma – neke od uvreda na koje su naišli na Fejsbuku objavili su na bilbordima.
U okviru kampanje 'Virtualno nasilje, stvarne posledice', tražili su uvredljive i rasističke objave uz koje su korisnici naveli i gde žive, tako da su bilborde postavili u onim naseljima i delovima grada u kojima te osobe stanuju. Na plakatima je lice i ime zamrljano, a jasno je vidljiva samo objava, ali sigurno je da su se oni koji su napisali takve komentare šokirali kada su ovakve plakate videli u svom susedstvu.
"Cilj kampanje nije da se otkrije identitet osoba koje objavljuju uvredljiv i rasistički sadržaj, već upozori na njega i objasni ljudima da ono što pišu u virtualnom prostoru ima veliki uticaj u stvarnom životu. Samo želimo da obrazujemo ljude kako bi u budućnosti razmislili o posledicama pre nego što napišu rasističke i uvredljive komentare", navode u toj organizaciji. Oni su se na ovu kampanju odlučili nakon rasističkih komentara koji su objavljeni na Fejsbuku protiv brazilske novinarke Marije Hulije Kutinjo u kojima su korisnici izvređali njen izgled i rasu.
Iako su imena i fotografije onih koji su napisali ovakve komentare zamrljana, ovakva javna objava tih komentara ipak nosi određeni faktor zastrašivanja i sramoćenja i upozorava ljude da, skriveni iza monitora računara, ipak ne mogu da vređaju i napadaju druge misleći kako to niko neće primetiti i reagovati.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar