Savezni upravni sud u Lajpcigu saopštio je da Štutgart i Diseldorf mogu da zabrane starije dizelaše, koji više zagađuju vazduh, u najzagađenijim zonama gradova.
Sud je, naime, odlučivao po žalbi dve nemačke savezne države na presude nižeg suda, u kojima se sugeriše da bi zabrana vožnje dizel automobila bila efikasna i da je treba ozbiljno razmotriti kao sredstvo zaštite javnog zdravlja.
Prvostepene procese pokrenula je nemačka grupa Akcija za životnu sredinu, koja optužuje vladu da interese proizvođača automobila stavlja ispred zdravlja ljudi.
Vlade obe nemačke savezne države i autoindustrija protive se ovim zabranama, koje predstavljaju presedan za celu državu. Kako kažu, strahuju da će to poremetiti život vlasnicima dizelaša i da će ta vozila izgubiti vrednost na tržištu.
U sudu su rekli da su zabrane bile neophodne nakon što je oko 70 nemačkih gradova premašilo nivoe azotnog oksida Evropske unije prošle godine. Emisije dizelaša koje sadrže azotni oksid mogu uzrokovati ozbiljne respiratorne bolesti.
Prema zvaničnim podacima, od 15 miliona dizel automobila na nemačkim putevima, samo 2,7 miliona je u skladu sa najnovijim Euro-6 standardima.
Udeo dizelaša u ukupnom tržištu automobila u Nemačkoj pao je sa 48 odsto u 2015. na oko 39 odsto prošle godine.
Komentari 3
Tihi
Old Bak
Ljudi moji..
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar