U izveštaju se navodi da brzi vozovi vrlo retko putuju brzinama kojima bi na papiru trebalo da voze - štoviše, voze na samo 45 odsto svojih mogućnosti, a na samo dve linije koje su bile uključene u istraživanje brzina je prelazila 200 kilometara na čas u proseku, prenosi
Novac.hr.
Na baš nijednoj liniji vozovi nisu vozili prosečnom brzinom većom od 250 kilometara na čas, što je naročito porazno kad se uzme u obzir da bi na nekima prosečna brzina od 300 kilometara na čas trebalo da bude uobičajena.
Za potrebe izveštaja istražile su se brzine na železničkim linijama u šest država članica EU, ukupne dužine 5.000 kilometara.
Osim retko oštrih kritika na postojeće linije iznosi se stav kako države članice ne mogu doseći zacrtani cilj EU o 31.000 kilometara brzih železnica do 2030. Što je razumljivo ako se zna da je krajem prošle godine bilo tek oko 9.100 kilometara brzih železnica, s još 1.700 km u izgradnji.
"Odluke o gradnji brze železnice vrlo često su bazirane u politici, a ne na cost-benefit analizama", navodi se u izveštaju.
Kao primer neefikasnosti navedena je brza železnička linija između Štutgarta i Minhena duga 267 kilometara - inicijalno predviđeni trošak bio je 1,8 milijardi evra, a na kraju je linija koštala čak 13,3 milijarde evra, uz to da radovi još nisu završeni.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 5
/
aj zamoli mamu i tatu da ti pricaju o jugo brzim prugama srbije
,ko ih je finansirao a ko je tutnuo lovu od njih?
gari
Jasna
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar