Kako je objavljeno na društvenim mrežama, krilo aviona Galeb G-2, evidencijskog broja 23147, izvadili su ribari i ostavili u Lukoranskoj uvali na ostrvu Ugljan u blizini Zadra.
Na slikama se vidi deo krila školsko-borbenog aviona Galeb G-2, značajno oštećenog od ležanja na morskom dnu, ali na kojem se i dalje jasno vidi oznaka Jugoslovenskog ratnog vazduhoplovstva na svetlo plavoj donjoj površini krila i belom bojom ispisan broj 147 na gornjoj, što odgovara avionu 251. lovačko-bombarderske eskadrile (lbae) koji je nestao nekoliko dana pre početka rata.
Prema rukopisu još neobjavljene knjige o udesima vojnih vazduhoplova vojnog analitičara Aleksandra Radića, Vrangelovski je kobnog dana poleteo sa aerodroma Zemunik kako bi obavio let za potrebe ispitnog školskog gadjanja lokalne PVO jedinice na poligonu Šepurine, a poslednji put se javio radio vezom minut pre nego što je nestao, dok je leteo na visini od 100 metara iznad mora.
Nakon što je nestao, vojska je pokrenula potragu za njim, a helikopter je otkrio naftnu mrlju na površini vode i procenjeno je da je potonuo na dubinu od 65 do 70 metara, pa je čak i odredjen brod Ratne mornarice koji je trebalo da izvadi olupinu, ali je zbog početka ratnih sukoba cela akcija otkazana.
Sličan slučaj dogodio se i u maju ove godine kada je grupa čeških ronilaca kod Primoštena otkrila olupinu jugoslovenskog aviona Jastreb J-21, u kojem je 19. septembra 1991. godine poginuo poručnik Valter Jurišić (27). Na snimku objavljenom na Jutjubu, na morskom dnu vide se ostaci aviona evidencijskog broja 24203, za koji i dalje nije jasno zašto je pao i potonuo u more, s obzirom da se na olupini ne vide eventualni efekti dejstva PVO.
Nakon što je otkrivena sudbina i tog pilota, ostalo je nejasno još šta se desilo sa dvojicom pilota JRV koji su nestali na borbenim letovima 1991. i 1992. godine.
Prvi je pilot 247. lbae major Miroslav Milutinović (36), koji je nesteo leteći na Jastrebu 2. oktobra 1991. godine.
Možda i najveća misterija ostaje sudbina kapetana prve klase Slobodana Medića (34) koji je kao vodja para Migova 21 iz 126. lovačke eskadrile raketirao most izmedju Bosanskog i Slavonskog broda 2. maja 1992. godine. Njegov avion je oboren raketom sa zemlje i pilot Miga-29, koji je takodje leteo na zadatak, javio je da je primetio kupolu Medićevog padobrana, što znači da je pilot bio živ kada je napustio avion.
Svedoci su u avgustu 1992. godine davali izjave da je Medić bio jedan od šest pilota JNA koji su bili odredjeni za razmenu u Nemetinu ali da je Medića iz autobusa neposredno pre razmene izveo tadašnji ratni komandant Osijeka Branimir Glavaš, nakon čega mu se gubi svaki trag. Do sada ništa se pouzdano nije saznalo o njegovoj sudbini.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 3
/
e bas je to pomoglo @EvoOvako-m u kucanju
zna gde je dj ali ostala slova ne zna gde su
Lajavi
Jedan ste od boljih informativnih portala, povedite računa.
EvoOvako
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar