Takođe, pojavile su se informacije da je o problemima mosta bilo reči još 2016. godine.
Bivši predsednik Udruženja građevinskih inženjera i specijalista za mostove, Ijan Firt, saopštio je da je taj most dužine jedan kilometar izgrađen šezdesetih godina, da je zahvaljujući itekako stabilnim osloncima bio izuzetno siguran, ali je vreme zasigurno imalo udela u današnjoj tragediji.
- S obzirom na to da most postoji 50 godina, moguće je da su postojala neka oštećenja. Takođe, radovi koji su obavljani na njemu mogli su da utiču na dodatno oštećenje potpore - rekao je Firt, te dodao da je vijadukt koji je osmislio Rikardo Morandi bio "veoma neobičnog dizajna".
Od sedamdesetih godina na mostu su rađene brojne popravke, a postojala je i bojazan da li može da izdrži svakodnevni protok saobraćaja koji je imao.
Profesor građevinarstva na Univerzitetu Bat, Tim Ibel, naveo je da su takvi i slični incidenti srećom izuzetno retki.
- To ne predstavlja nikakvu utehu žrtvama i porodicama stradalih, ali realnost je takva da su predivni mostovi koje vidimo širom sveta bezbedni zahvaljujući građevinarima - predočio je Ibel.
Prema rečima profesora Univerziteta Edinburg Gordona Mastertona, trebalo bi da se obavi forenzički sveobuhvatna istraga da bi se došlo do srži problema.
- Postoji nekoliko potencijalnih okidača za ono što se dogodilo i dok ne bude skupljeno više dokaza sa mesta nesreće, izjava svedoka i video snimaka, nije produktivno i odraz je nepoštovanja da se spekuliše da nešto deluje verovatnije od nečeg drugog - poručio je Masterton.
S tim se slaže i profesorka građevinarstva Univerziteta Ekseter Marija Rosarija Marsiko napominjući da sva izjašnjavanja moraju da budu potkrepljena dokazima. Ona je most opisala kao "predivan izraz građevinskog dizajna".
Pojavile su se informacije da je ranije izražena bojazan povodom stanja mosta. Pre dve godine Antonio Brencic, profesor specijalizovan za konstrukcije od ojačanog betona Univerziteta Đenove, nazvao je vijadukt "inženjerskim promašajem".
- Taj most je pogrešan. Pre ili kasnije on će morati da bude zamenjen. Ne znam kada, ali pojaviće se trenutak kada će cena održavanja postati veća od one koja bi bila za zamenu - rekao je Brencic, piše "Gardijan".
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 2
komsija
Saucesce porodicama .
brane
U Grdelickoj klisuri se dva puta rusio za godinu dana .
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar