Podsetimo, pre tek nekoliko dana upravni je sud odlučio da gradovi Bon i Keln moraju da zabrane dizelaše koji ne zadovoljavaju norme o čistoći izduvnih gasova. Odlučeno je, naime, da dizelaši Euro 4 standarda neće moći da saobraćaju centrima ta dva grada od aprila naredne godine, dok će ta zabrana zahvatiti i dizelaše Euro 5 kojima će ulazak biti zabranjen od septembra 2019. godine.
I sve to na činjenicu da su Štutgart, Frankfurt, Majnc, Ahen i Berlin već objavili takve planove, dok je u Hamburgu deo dizelaša već zabranjen. Sada su sudovi po prvi put, na iznenađenje mnogih, odlučili da uvedu zabranu korišćenja starijih dizelaša i na autoputu.
Konkretno, na delovima autoputa A40, jedne od najopterećenijih deonica koja prolazi kroz industrijsku Rursku oblast i preko nemačko-holandske granice, s početkom primenjivanja zabrane od jula naredne godine.
Zabrana se odnosi i na određena područja gradova Gelzenkirhena i Esena. Ipak, Autoban Nemcima predstavlja gotovo pa svetinju, nešto sasvim drugo od središta gradova, žilu kucavicu kompletnog saobraćaja i opštu povezanost zemlje. S ovakvom odlukom bez presedana, dakle zabrana saobraćaja starijim dizelašima na autoputevima sasvim je jasna poruka sudova - zbogom dizelu.
Od jula naredne godine kad zabrana stupa na snagu primer bi mogli da slede i druge oblasti zemlje s jakim eko-lobijem gde prolaze važni pravci Autobana što bi definitivno označilo "konačan pad" dizela.
Međutim, i bez takvog scenarija prodaja novih dizelaša u Nemačkoj već je drastično pala na tek 31,1 odsto od ukupnog broja prodatih vozila u prvoj polovini 2018. u odnosu na 43,1 odsto lane i uskoro bi po brojnim pokazateljima mogla da dotakne samo dno.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar