"U okviru akcionog paketa 'autonomna mobilnost' biće omogućeno da se sklone ruke sa volana, ako je u vozilu instaliran 'asistent za praćenje trake'", saopštio je ministar saobraćaja, inovacija i tehnologije Norbert Hofer.
Vožnja uz korišćenje "auto pilota" biće moguća samo na autoputevima, i samo kada se vozi u koloni, jer kod promene trake vozač mora da preuzme upravljanje. Vozilo, takođe, mora imati ugrađen sistem za deaktivaciju u slučaju potrebe.
Isto tako novo pravilo dozvoliće i autonomno parkiranje vozila, bez prisustva vozača u kolima. I tu postoji začkoljica, a ona je da se vozilo, prilikom parkiranja, mora nalaziti u vidokrugu vozača, a i automobil se ne sme kretati brže od 10 kilometara na čas.
Ministar Hofer namerava da uloži 65 miliona evra narednih godina u izgradnju takozvanog autonomnog saobraćaja, sa ciljem da Austrija bude među vodećim zemljama u Evropi u toj oblasti. Pored toga Austrija planira i da uvede potpuni autonomni železnički saobraćaj. Vozovi bi tada mogli da se kreću bez mašinovođe, a prvi test "Open rail lab" pokrenut je u pokrajini Burgenland.
Hofer smatra da će autonomno letenje brže biti rasprostranjeno nego autonomna vožnja. Rekao je da je on sam već leteo dronom, ali da za ostvarenje autonomnog letenja nedostaje odgovarajući pravni okvir.
Komentari 1
Millos
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar