U godišnjem izveštaju o bezbednosti na putevima, SZO je navela i da su saobraćajne nesreće glavni uzrok smrti dece i mladih, od pet do 29 godina.
Poslednjih godina ukupan broj mrtvih na putevima u svetu ne prestaje da raste, pa je tako ove godine zabeleženo 1,35 miliona žrtava dok ih je 2009. bilo više od 1,2 miliona.
"Te smrti su neprihvatljiva cena za mobilnost. Ne postoji nijedan izgovor za neaktivnost", navodi se u saopštenju generalnog direktora SZO Tedrosa Adanoma Gebrejesusa.
SZO je kao pozitivnu stvar navela to što je stopa smrtnosti u odnosu na svetsku populaciju poslednjih godina stabilizovana, čemu su pomogli napori bogatijih i srednje bogatih zemalja da povećaju bezbednost na putevima. Eksperti taj uspeh najviše pripisuju boljim zakonskim rešenjima koja se tiču glavnih rizika kao što su brzina, vožnja pod dejstvom alkohola i nekorišćenje pojasa, kacige za motocikliste ili posebnog sedišta za decu.
Navedena je i važnost infrastrukture poput trotoara i biciklističkih i motociklističkih staza, kao i poboljšanje standarda za vozila.
Ipak, dok se u bogatim zemljama stanje popravlja, nijedna siromašna zemlja nije zabeležila pad broj žrtava, najvećim delom zbog nedostatka mera za poboljšanje bezbednosti, navodi se u izveštaju.
Najveća stopa smrtnosti na putevima je u Africi (26,6 na 100.000 stanovnika), dok je najniža u Evropi (9,3 na 100.000 stanovnika).
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 2
x
to je cca 2,45% od ukupnog broja godišnjih smrti na svetu (cca 55,3 miliona godišnje).
dakle, svaka četrdeseta smrt je uzrokovana saobraćajnom nesrećom.
ne želim da izvlačim bilo kakve zaključke, samo mislim da je ovako sagledan podatak nedostajao u gornjem tekstu.
MIlovan Ilvof
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar