Odbor za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača Evropskog parlamenta prihvatio je 21. februara predlog prema kojem bi za nekoliko godina svi automobili kao serijsku opremu trebalo da imaju ugrađen sistem za automatsko ograničenje brzine (Intelligent Speed Assistance, ISA).
Prema predlogu, trebalo bi da imaju i sistem za prelaženje u suprotnu traku, uređaje koji snimaju događaje unutar automobila, sistem za pomoć vozaču, uključujući i automatsko kočenje u nuždi (AEB) s detekcijom pešaka i biciklista.
Ako se Uredba usvoji, svi automobili bi morali da imaju ugrađen GPS i kamere za prepoznavanje saobraćajnih znakova kako bi otkrili koliko je ograničenje na deonici puta kojim se automobil kreće. U praksi to bi značilo da bi sistem detektovao koje je ograničenje na putu i upozorio vozača da vozi prebrzo. Ukoliko bi on nastavio da vozi preko ograničenja, sistem bi ga zvučnim signalima upozoravao da smanji brzinu.
Sistem za zadržavanje u saobraćajnoj traci prati položaj vozila u odnosu na saobraćajne trake ili puteve i okreće volan ili pritiska kočnicu kada vozilo napusti traku u kojoj se kreće ili signalizira da će to učiniti u situaciji kada postoji opasnost od sudara.
Prema ovom predlogu, automobili bi u budućnosti bili opremljeni i "crnim kutijama" koje bi snimale događaje u unutrašnjosti automobila, a snimci bi se koristili u slučajevima saobraćajnih nesreća kako bi policija lakše utvrdila razloge udesa.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 2
Bata
Natalija Jovanovic
Razmislite, koje bi propise trebalo postovati,akone saobracajne ?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar