Punjenje električnih automobila će se naplaćivati u Hrvatskoj

Besplatna energija za električne i hibridne automobile u Hrvatskoj tokom ove godine polako će otići u prošlost.
Punjenje električnih automobila će se naplaćivati u Hrvatskoj
Foto: Pixabay
Vlasnici e-punjača u Hrvatskoj kreću u naplatu struje za automobile.
 
Prema dostupnim podacima, Hrvatska trenutno ima e-punjača na 272 lokacije sa 693 priključka.
 
U HEP-u, koji širom Hrvatske ima 65 brzih punjača od minimum 22 kW najavljuju početak naplate do kraja godine.
 
"Punjenje je zasad još besplatno, ali neće tako ostati, jer električna energija nije besplatna ni pružaocima te usluge. Trenutno razmatramo vrstu i način naplate - po punjenju, po frekventnosti lokacije, po vremenu provedenom na punjaču, po prenesenoj električnoj energiji ili po angažovanoj snazi (brzini punjenja)", rekli su Jutarnjem listu u HEP-u.
 
Najveći broj javnih e-punjača u rad je pustio Hrvatski telekom, njih 125 na kojima se nalazi 170 mesta za punjenje. U HT-u naglašavaju da su oni operator mreže e-punjača i pružalac usluge punjenja, ali nisu vlasnici e-punjača nego ih, sa svojim partnerima, postavljaju i održavaju za pojedinog investitora, odnosno vlasnike ili korisnike lokacija.
 
Zasad se samo na sedam punjača koje je postavio HT punjenje električnih automobila naplaćuje i to po minutu punjenja.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Matematika

    07.05.2019 17:14
    Kad neko uzme da pravi "računicu" i onda gleda samo troškove eksploatacije bez troška ulaganja, te potpuno ignoriše to što će dati 50 i više hiljada evra ekstra za taj električni automobil, gde ako "štedi" tih 25 evra mesečno biće na nuli tek za više od 150 godina. Ali tako je to kad se nije obraćalo dovoljno pažnje na časovima matematike.
    Električni automobili, bar u ovom trentku, su višestruko skuplji od onih koji koriste naftu, a jedina prednost je predstavljalo to što su čistiji za okolinu, međutim i to je poslednjih meseci pod znakom pitanja obzirom na to koliko se emituje CO2 kako prilikom proizvodnje baterija tako i prilikom proizvodnje električne energije koju troše. No za nadati je se da će do trenutka kada električna vozila budu počela preuzimati primat doći do pomaka kako u tehnologiji skladištenja tako i pomaka u udelu proizvodnje struje iz obnovljivih izvora, kada će i masovnost upotrebe oboriti cene.
  • Nemanja

    07.05.2019 13:44
    @Мунгос
    Siguran sam da su vlasnici elektricnih automobila koji kostaju 50+ hiljada deviza razmisljali o tome kako da prodju "jeftinije" ;) ;) ;)
    A, sve i da jesu, i proci ce...troskovi exploatacije najjace Tesle su upola od sasvim prosecnog automobila sa SUS motorom. Bio je svojeveremeno kalulator potrosnje na njihovom sajtu, popunio sam ga spram svojih proseka i sa cenom struje koju i inace placam(o) i dobio oko 25 EUR mesecno...na dizel za shugavog Fiat Punta kog vozim potrosim prosecno 50 EUR mesecno, pa ti poredi...
  • pravi opalim te g...

    07.05.2019 09:04
    Eto, negde elita mora i da placa. Ostatak iz socijalizma, crvena burzoazija su veciti grebatori (Elita za nase uslove, naravno)

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Region i svet