Više saobraćajki zbog promene sata
Stručnjaci ocenjuju da je to zato što telo mora da se navikne na višu temperaturu i nove "svetlosne" uslove. To zahteva dodatnu potrošnju telesne energije, pa zato tokom vožnje može da se padne u san koji je, čak i ako traje samo nekoliko sekundi, opasan.
U Nemačkoj je letnje vreme prvi put bilo uvedeno 1916. tokom Prvog svetskog rata uz obrazloženje da je potrebno da se bolje iskoristi radna snaga u industriji naoružanja. Posle višedecenijske pauze je letnje vreme uvedeno ponovo 1980. godine. I to, kao i u drugim zemljama Evropske unije uz obrazloženje da će to doprineti štednji energije.
U Nemačkoj se, kao i u ostalim zemljama Evrope, časovnici u noći između subote i nedelje poslednjeg vikenda u martu pomeraju jedan sat unapred.
Auto Klub Evropa (ACE) je uporedio podatke o sabraćajnim udesima za april koje je proteklih 15 godina pravio Savezni zavod za statistiku i došao do zaključka da se oni posle prelaska na letnje vreme upadljivo menjaju. Tako je 2010. broj udesa u aprilu porastao za 21 odsto u odnosu na mart, 2009. godine čak za 29 odsto.Druge studije čije rezultate objavljuju mediji pokazuju da je i broj udesa u ponedeljak posle prelaska na letnje vreme znatno veći nego u "običan" ponedeljak.
Stručnjaci ocenjuju da je to zato što telo mora da se navikne na višu temperaturu i nove "svetlosne" uslove. To zahteva dodatnu potrošnju telesne energije, pa zato tokom vožnje može da se padne u san koji je, čak i ako traje samo nekoliko sekundi, opasan.
U Nemačkoj je letnje vreme prvi put bilo uvedeno 1916. tokom Prvog svetskog rata uz obrazloženje da je potrebno da se bolje iskoristi radna snaga u industriji naoružanja. Posle višedecenijske pauze je letnje vreme uvedeno ponovo 1980. godine. I to, kao i u drugim zemljama Evropske unije uz obrazloženje da će to doprineti štednji energije.
Komentari 1
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar