U crnogorskoj Upravi za inspekcijske poslove kažu da su dobijali žalbe potrošača koje su se odnosile na nedostatak sitnih apoena pri vraćanju kusura u prodavnicama, prenosi RTCG.
"Žalbe su podnosili domaći potrošači. Međutim, ne postoji zakonski osnov na osnovu kojeg bi tržišna inspekcija mogla sankcionisati trgovca zbog nevraćanja sitnih apoena", navodi se u saopštenju.
Predloženim izmenama i dopunama Zakona o zaštiti potrošača, koje je Vlada usvojila na sednici 4. jula, kako tvrde u Upravi, propisana je obaveza trgovca da, uz račun za kupljeni proizvod, potrošaču vrati razliku između iznosa računa i primljenog novca u svim apoenima.
Ako u toku nadzora nadležni inspektor utvrdi nepravilnosti, rešenjem će narediti trgovcu i odrediti mu rok u kojem treba da ispravi tu nepravilnost.
"Novčanom kaznom od 300 do dve hiljade evra kazniće se za prekršaj kompanija - trgovac, ako potrošaču, uz račun za kupljeni proizvod, ne vrati tu razliku. Za taj prekršaj kazniće se i odgovorna osoba u kompaniji novčanom kaznom od 50 do 200 evra, a preduzetnik kaznom od 150 do 400 evra", precizira se u saopštenju.
U Upravi su naveli da do sada nisu imali saznanja da trgovci kusur od cent i dva vraćaju potrošačima za koje utvrde da su stranci i da o tome govore otvoreno.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar