Parlament Mađarske proglasio tajnim ugovor s Kinezima o gradnji pruge Budimpešta-Beograd

Mađarski parlament izjasnio se večeras za čuvanje tajnosti detalja finansijskog ugovora sa Kinom o gradnji pruge Budimpešta-Beograd, jer se taj ugovor smatra najvećom infrastrukturnom investicijom u zemlji.
Parlament Mađarske proglasio tajnim ugovor s Kinezima o gradnji pruge Budimpešta-Beograd
Foto: 021.rs
"Detalji ugovora moraju da ostanu tajni deset godina jer bi njihovo objavljivanje moglo da ugrozi Mađarsku u sprovođenju spoljne politike i trgovinskih interesa", navodi se u zakonu.
 
Dodaje se da Mađarska na taj način želi da se "zaštiti od nepotrebnog spoljnog uticaja jer je u pitanju veći nacionalni interes".
 
Pruga za brze vozove omogućiće modernizaciju železničke veze između Budimpešte i Beograda. Prema dogovoru, kineska državna banka Eksim (Exim) finansiraće 85 odsto investicije, procenjene na oko dve milijarde evra. Ostatak od 15 odsto Mađarska će finansirati sopstvenim sredstvima.
 
Mađarska vlada je ranije navela da je stavljanje oznake tajnosti detalja ugovora neophodno kako bi se dobio traženi zajam od Eksima.
 
Prema zakonu, Mađarska može da otkrije detalje dokumenta o projektovanju ali prethodno treba da se konsultuje s kineskim vlastima.
 
Ta investicija je izazvala kritike pošto neki smatraju da Kina na taj način ima mogućnost da se meša u poslove Mađarske i da predstavlja ogroman trošak poreskim obveznicima. Postoje i sumnje u profitabilnost projekta i rizika od korupcije povezane sa gradnjom mađarskog dela pruge duge 350 kilometara.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Dragan

    23.05.2020 17:00
    Kratkovidost
    Pruga neće biti profitabilna? Značaj pruge teško je predvideti. Jedino je sigurno da
    će biti ogroman. Kratkovidno-šićardžijsko posmatranje u stilu: 200 putnika, 400 karata itd. je besmisleno.
    Koliko je bio profitabilan Gagarinov let? Na kraju krajeva, da su naši daleki preci razmišljali o tome "da li će da se isplati", verovatno ne bi sišli sa drveta, da bi kroz ogroman period vremena postali ljudi.
  • Korupcija?

    20.05.2020 07:42
    Jedini je izvesno da će korupcije biti. Čak izvesnije od toga da će ova pruga biti izgrađena.
    Profitabilnost je zaista upitna, osim ako ne promene trasu, pa obuhvate bar još 1 veći grad, npr. Segedin.
    Ali ipak, nadajmo se da će posle svega ovoga ipak biti i neke koristi jer se do korone vozom od NS do Budimpešte putovalo po 8h.
  • na dugom štapu

    20.05.2020 07:21
    ma...
    cilj je da čitava pruga BG-Pešta bude gotova 2025, 3 godine nakon što se ovde okonča "brza";
    pri tom će radna brzina vozova kroz Mađarsku biti 160 km/h; Mađare je krenulo kada je Pešta 2015. postala jak avio čvor za kinesku robu iz e trgovine, a kako sebe vide kao lidera regiona i regionalnog logističkog br. 1. centra za robu koja najbrže stiže iz Kine u Zapadnu Evropu, od Atine preko Skoplja i Beograda, imaju i posebne planove sa Višegradskom grupom u vezi izgradnje brzih saobraćajnica, putnih i železničkih, od Pešte do Varšave preko Bratislave i Brna vozovima za brzine do 250 km/h.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Region i svet