Gde odlaze neupotrebljivi polovnjaci iz Zapadne Evrope?

Često se žalimo kako "krševi" iz Zapadne Evrope završavaju na Balkanu, ali postoji veliki broj polovnih automobila koji nisu čak ni za tržišta kao što je naše.
Gde odlaze neupotrebljivi polovnjaci iz Zapadne Evrope?
Foto: Pixabay
Primera radi, procenjuje je da bi čak 20.000 automobila koji se svake godine izvezu iz Holandije u Afriku, zbog stanja u kojem se nalaze, trebalo da idu pravo pod presu.
 
Gde, na primer, odlaze polovnjaci iz Nemačke stariji od 14, 15 godina? U Bugarsku, Rumuniju, a neki od njih svoj čađavi trag ostavljaju i na našim putevima.
 
Ali to je ništa prema glavnoj izvoznoj struji. U kontingentu koji ide prema Africi su i automobili koji se nikada više neće vratiti na puteve, već će ih tamo ostaviti na nekom od velikih parkirališta.
 
Prema programu UN za životnu sredinu (UNEP), Afrika je zagađena poplavom odbačenih polovnih automobila iz industrijalizovanih zemalja.
 
"Milioni polovnih automobila, kombija i minibuseva izvezenih iz Evrope, Japana i SAD u zemlje u razvoju značajno doprinose zagađenju vazduha i ometaju napore na ublažavanju uticaja klimatskih promena", navodi se u izveštaju koji je UNEP objavio ove nedelje.
 
Između 2015. i 2018. godine, čak 14 miliona polovnih automobila izvezeno je širom sveta, od čega je oko 80 odsto otišlo u siromašne zemlje.
 
"Više od polovine je otišlo u Afriku", pišu autori studije. 
 
Ipak, jedan deo odlazi i u Istočnu Evropu, Bliski istok, Aziju i Latinsku Ameriku.
 
UN poziva da se ova praksa odmah zaustavi kako ne bi ugrozila postavljene klimatske ciljeve.
 
"Industrijalizovane zemlje moraju da zaustave izvoz vozila koja ne prolaze testove zaštite živootne sredine ili bezbednosti, i koja se više ne smatraju sposobnim za saobraćaj u zemljama porekla, dok bi zemlje uvoznice trebalo da uvedu strože standarde kvaliteta", navela je direktorka UNEP Inger Andersen u izveštaju koji je obuhvatio 146 zemalja sveta.
 
Analiza je pokazala da dve trećine anketiranih zemalja imaju slaba ili vrlo slaba ograničenja na uvoz polovnih automobila.
 
Ujedinjene nacije su zato pokrenule inicijativu za postavljanje minimalnih standarda za uvoz polovnih automobila, dok se broj izvezenih vozila isporučenih iz Evrope procenjuje se na oko milion godišnje.
 
Zapadnoafrička konfederacija "Ecowas" upravo je objavila nove standarde za goriva i polovne automobile. Afrički planirani sporazum o slobodnoj trgovini, koji bi trebalo da utre put prema novom najvećem jedinstvenom tržištu u svetu sa 1,2 milijarde ljudi, vidi se kao prilika za ograničavanje evropskog izvoza automobila koji više nisu u voznom stanju.
 
Na nemačkoj obali Severnog mora, terminal za izvoz evropskih polovnih automobila u Afriku počeo je sa radom pre samo mesec dana. Gotovo 60.000 automobila godišnje treba odavde otpremiti u severnu Afriku.
 
Takođe, Holandija se smatra važnim čvorištem u Evropi. Većina ovih polovnih vozila više nije registrovana za saobraćaj. Često su to zarđali automobili koji su išli u Nigeriju i druge zapadnoafričke zemlje a u Evropi više niko nije mogao da ih proda. U proseku su imali 16 do 20 godina i više nisu zadovoljavali Euro 4 standarde emisije. Procena je da bi čak 20.000 automobila koji se godišnje izvoze iz Holandije u Afriku, zbog stanja u kome se nalaze, trebalo zapravo da idu pod presu.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Limun

    01.11.2020 14:54
    licemeri
    KOliki su licemeri ovi iz UN sa njihovim invalidnim inicijativama to je sramotno. Umesto da terate siromašne da prave zakone i kontrolišu uvoz mnogo brže lakše i konkretnije bi bilo da inicijativu usmerite na zapadne zemlje da zabrane i kontrolišu IZVOZ ali ne, naravno da ne jer nije ih ni briga niti ih interesuje. UN treba ugasiti jer nema nikakvu poštenu svrhu.
  • Miki Veliki

    01.11.2020 09:56
    Kada čujem od nekog da se bavi uvozom polovnih automobila odmah ga brišem iz telefonskog imenika. Ako je spreman da se bavi takvim prevarama znači da se bavi i drugim vrstama obmanjivanja i laganja.
  • Dusko

    01.11.2020 09:48
    Ti krševi iz Holandije, Švajcarske, Italije, Nemačke...sa euro3 i euro4 motorom stižu i na naše "autoplaceve". Kupuju se u evropi"na kilo" jer realno nisu u voznom stanju, a kada stignu u Srbiju sledi im šminkanje limarije, dubinsko pranje i budženje mehanike samo da se dovedu u stanje da može da se pokrene. Posle kupovine takvog krša treba još par hiljada eura da bi to vozilo bilo potpuno bezbedno/ispravno. Koliko čovek treba da bude loš da bi bavio takvim prevarama?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Region i svet

Makron pozvao istraživače da izaberu Francusku

Emanuel Makron pozvao je istraživače da izaberu Francusku i Evropu i zakazao im sastanak 5. maja u pokušaju da privuče američki sektor istraživanja koji je pod pretnjom zbog politike Donalda Trampa.