Skandal u SAD: Nameštali školske testove
Najnoviji državni izveštaj urađen u američkoj saveznoj državi Džordžiji detaljno opisuje skandal sa prikazivanjem lažnih rezultata na školskim testovima za koji stručnjaci tvrde da je najveći u istoriji SAD.
Prema ovom izveštaju, polovina škola u Atlanti je dozvoljavala "naduvavanje" rezultata standardnih godišnjih testova više od 10 godina u nastojanju da pokažu da ispunjavaju zahteve Vašingtona da "nijedno dete ne sme da zaostane" u obrazovanju.
Za nastavnike i njihove šefove ulog je bio veliki. Škole koje ne postignu dobre rezultate na testovima i ne ispune određene kriterijume po saveznom zakonu, bile su u opasnosti od ozbiljnih kazni, uključujući obavezu na dodatne časove, dozvolu roditeljima da prebace decu u bolje škole i otpuštanje nastavnika i direktora.
U izveštaju se otkriva da su se škole pravile da ne vide ili čak odobravale postupke nastavnika koji su brisali pogrešne odgovore na testovima ili ohrabrivali učenike da prepisuju.
Destinama hiljada učenika u 44 škole, većinom u najsiromašnijim kvartovima, omogućeno je da polože razred, iako nisu znali osnovne stvari. Razlog za to je bila federalna politika, odnosno zakon da "nijedno dete ne sme da zaostane" u obrazovanju, donet 2001. godine u vreme administracije Džordža Buša.
U nastojanju da ispune zahteve zakona, izbegnu sankcije ili steknu pravo na dodatna sredstva, direktori su kažnjavali i otpuštali sve one koji bi prijavili nepravilnosti, "stvarajući atmosferu straha, zastrašivanja i odmazde", navodi se u izveštaju.
Izveštaj je objavljen dve godine pošto su funkcioneri u prosveti primetili sumnjivo poboljšanje rezultata testova u nekim školama i pokrenuli istragu.
Problem sa testovima je prvi put uočen kada je list Atlanta džurnal-konstitjušen objavio analizu ukazujući da su neki od rezultata statistički neverovatni posle čega je država pristupila reviziji testova.
U izveštaju o rezultatima istrage navode se imena 178 nastavnika i direktora i još 82 osobe koje su govorile o nepravilnostima.
Jedan od nastavnika je rekao istražiteljima da se školama upravljalo kao mafijom.
"Svi su bili u strahu", potvrdio je i jedan drugi nastavnik. "Ne radi se o tome da su nastavnici želeli to da rade, već da su bili uplašeni."
Posledice ove afere su nesagledive. Pored posledica po decu, od kojih su se neka već suočila sa dramatičnim pogoršanjem rezultata prilikom prelaska u drugu školu, škole koje su varale mogle bi biti primorane da vrate stotine hiljada dolara državnih sredstava koja su dobile zbog navodnih dobrih rezultata na testovima i to u trenutku kada se obrazovanje već suočava sa smanjenjem budžeta.
Komentari 7
Sanja
pavle-odavle
Postoji debela paralela:
Za kratak istorijski period kauboji postali "demokratija najviseg nivoa".
Kod nas nezaposleni konobari,kursisti,lezilebovici za kratko vreme (pod pokroviteljstvom americke demokratije u interesnim zonama),
postali "doktori nauka".
Jedini uslov:
clanska karta,sposobnost uvlacenja sefovima i naravno -sposobnost da lazes i krades a da ne trpnes.
Inovatori iz Srbije
U Srbiji su vladavina mediokriteta i ološa, lični interes, lažiranje rezultata i potkradanje budžeta prirodne pojave. Sve suprotno od toga nailazi na podozrenje i izolaciju.
Odavno u našim srednjim školama nema padanja, na delu je hiperprodukcija vukovaca i odlikasa, povlađivanje bogatim i uticajnim roditeljma.
Dok nismo pokrenuli privatne fakultete bilo je velikih pritisaka da glupi i lenji, ali bogati, završe fakultete. Onda su došli privatni fakulteti, pa su političari i bogatuni odahnuli i napustili državne univerzitete.
A mali i jadni univerzitetski despoti i mešetari onda su odlučili da doskoče privatnicima, a da pri tom što više para izvuku iz državne kase. Prvo su maksimalno snižavni kriterijumi. Direktno su dekani pozivali na odgovornost profesore koji "koče" prolaznost. A to su po pravili bili ključni fundamentalni predmeti. Zatim su uvođena nagrađivanja prema broju studenata koji su položili ispit. Onda se uvodi čuveno ocenjivanje profesora i asistenata od strane studenata, gde naravno, najbolje prolaze oni kojih ih zabavljauju i propuštaju, a drvlje i kamenje se baca na one koji drže kakav takav kriterijum.
I tako smo danas došli u apsurdnu situaciju da je obrazovanje, pardon diploma, dostupno svima. Fakultet ne završava samo ko neće i to da izričito neće ili je toliko siromašan a ne pripada ni jednoj od grupacija koje su programu inkluzije. Hiperprodukcija kvazi-stručnjaka sa diplomama svih mogućih fakulteta (i državnih i privatnih) jednog dana će dovesti do situacije da će 80% dece prelaziti iz srednjih škola na fakultete, a na fakultetima nema padanja. Na šta će ličiti ova jadna država kada jednog dana, u ne tako dalekoj budućnosti, 80% radne snage bude imalo neku fakultetsku diplomu?
Niko neće da bude radnik. Štedi se, petlja, muva i mulja, prepisuje i potkupljuje, ali je cilj jasan - diploma fakulteta kao osnovni preduslov za činovničko mesto ili zaposlenje u javnom preduzeću, a za partijce stepenik više u hijerarhiji.
Mediokriteti i ološ neće tako lako prepustiti pozicije na koje su zaseli 90-tih i posle 5. oktobra. Najpametniji i najbolji ionako odskaču i pomalo smetaju. Neka idu u inostranstvo ili neka ćute, inače ....
A na fakultetima caruje osnovni kriterijum - DNK. Što veće poklapanje gena kandidata sa genima profesorskog kadra to je veća šansa za specijalizaciju, magistarske, doktorske, docenturu, profesuru, upravljanje projektima, klinikama i centrima.
Čast sve ređim izuzecima, ali profesorska deca će uskoro preplaviti sve fakultete. Lako ćete ih prepoznati: obično sede sa mamom ili tatom, nikada nisu u kancelariji, vežbe održavaju u skraćenom obimu, primaju veće plate, lakše i češće dobijaju mesto na projektima, najviše putuju na inostrane simpozijume, ne znaju da nabroje sve radove na koje su dopisani, ne plaćaju ništa a imaju sve. S druge strane, kada se analizira njihov uspeh u toku školovanja, sve je sasvim drugačije: osnovna škola - prepotentni sa prosečnim uspehom, srednja - na mišiće i pritiskanje roditelja, prijemni - preko veze, studije - na mamine ili tatine mišiće.
Iz svega ovog se vidi da su Amerikanci tek na samom početku. Sećate li se kako su diletantski i glupavo namestili Bušovu izbornu pobedu na Floridi. Pa sada ovo lažiranje uspešnosti u školama. Umesto da se jave na pravu adresu.
Tradicija i iskustvo su na našoj strani - dođite i uverite se.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar