Turska za 10 dana otvara najduži viseći most: Od Evrope do Azije za šest minuta

Turska javnost odbrojava dane do otvaranja mosta "Čanakale 1915", pošto su završni radovi i asfaltiranje sada gotovi.

Impozantan most, koji preko moreuza Dardaneli spaja Evropu i Aziju, trebalo bi da bude pušten u saobraćaj 26. februara, pre zvanične svečane ceremonije otvaranja 18. marta, na dan 107. godišnjice bitke na turskom poluostrvu Galipolje u Prvom svetskom ratu.

Most će skratiti vreme putovanja između Azije i Evrope na samo šest minuta, piše list Dejli sabah i dodaje da putovanje trajektom između evropske i anadolijske (azijske) strane Dardanela traje otprilike 30 minuta, te da se prevoz trajektom ponekad otkazuje zbog olujnog vremena, a pri tome se tokom sezone godišnjih odmora satima čeka u redu na ukrcavanje.

Most "Čanakale 1915" biće najduži viseći most na svetu, ukupne dužine 4.608 metara, sa rasponom između nosećih stubova od 2.023 metra, što je dužina koja simboliše 2023. godinu u kojoj se obeležava 100. godišnjica od osnivanja Republike Turske, koju je utemeljio "otac nacije" Kemal Ataturk.
 
Piloni visoki 318 metara
Piloni, oblikovani kao artiljerijske granate u čast Galipoljske bitke, visoki su 318 metara i obojeni crveno-belo, odnosno u bojama turske zastave.
 
Izgradnja je počela u martu 2018. i projekat je koštao ukupno 3,1 milijardu evra, 100 miliona evra više od plana, zbog uticaja pandemije i rasta cena materijala.
 
Procenjuje se da će završetak ovog projekta smanjiti trajektni saobraćaj, posebno tokom letnjih meseci i državnih praznika, i postati alternativna ruta za prevoz od Istanbula i Trakije do regiona Marmara i Egejskog mora.
 
Pored smanjenja vremena putovanja, projekat će obezbediti integraciju luka u regionima Mramornog i Egejskog mora u sve transportne sisteme.
 
Ovaj megaprojekat, koji je realizovao konzorcijum južnokorejskih i turskih kompanija, biće četvrti most u Turskoj i peta saobraćajnica koja povezuje Aziju i Evropu, posle Mosta mučenika 15. jul, mosta Fatih Sultan Mehmet, mosta Javuz Sultan Selim, te Železničkog tunela Marmaraj i Evroazijskog tunela, navodi Dejli sabah.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • O

    17.02.2022 07:14
    Mi ni rupu ne umemo da zakrpimo.
  • Banderaš

    16.02.2022 21:46
    1 $
    Pomenuti most su sagradile Japanske i Koreanske firme po ceni od 1 dolara i naplaćivaće mostarinu u narednih 15 godina,a onda će ga predati Turskoj na upravljanje. Turska nije ništa uložila osim tog 1 dolara po ugovoru(ugovor je na internetu)sve su finansirale japanske i koreanske firme,a oko 70%materijala za most je iz turskih fabrika. Ipak je srbija bogatija od turske pa sebi može dozvoliti kredite koji nisu transparentni i koje nećemo moći vraćati kada dođu na naplatu.
  • V5

    16.02.2022 21:45
    Najduži most za 4 godine. Razumljivo, nije to Dušanova ulica u Beogradu.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Region i svet

Asad adio: Gde su Asadove milijarde?

Analitičari kažu da je Asad verovatno godinama pripremao svoje bekstvo, a veruje se da je ovaj diktator izvukao milijarde sirijskog novca koji je razorenoj zemlji očajnički potreban.