Nakon pada letelice u Zagrebu, Austrija podigla pripravnost

Nakon pada drona u Zagrebu, austrijsko vojno vazduhoplovstvo podiglo je pripravnost, ali samo u skladu sa svojim mogućnostima.
Tako je pripravnost pilota aviona Eurofajter produžena do 20 sati. 
Inače, dvadesetčetvoročasovnu pripravnost vojnih pilota nije moguće uvesti zbog nedovoljnog broja zemaljskog osoblja, piše dnevnik "Kronen cajtung".
U vojsci ističu da se ne može isključiti mogućnost da se ponovi situacija kao u Zagrebu. Već dve nedelje je vazdušni prostor iznad Austrije zatvoren za ruske avione, što je jedna od sankcija Rusiji. Jedina mogućnost da se ta zabrana kontroliše u Austriji nalazi se na vojnom aerodromu u Celtvegu. Avioni Eurofajter za 90 sekundi mogu dostići visinu leta civilnih aviona.
 
Međutim, dok su druge neutralne zemlje poput Švedske i Finske zbog konflikta u Ukrajini odmah podigle pripavnost svoje avijacije, u Celtvegu se do sada ništa nije dogodilo. Sada je doneta odluka da se pripravnost pilota produži za dva sata na 20 sati. Inače u njihovom nalogu za delovanje stoji da su pripravni "od izlaska do zalaska sunca", tj. do sada do oko 18:30 časova.
 
Celodnevnu pripravnost, kao što ima susedna Švajcarska, u Austriji bi se mogla uvesti samo na kratko vreme, jer bi potom bilo problema sa osobljem. Uz to veliki problem predstavlja što su Eurofajteri smešteni na jednoj lokaciji, a to može dovesti do situacije da, usled lošeg vremena cela flota ostane na zemlji. Za vreme kovida je, u Celtvegu, došlo i do potpunog obustavljanja avio-saobraćaja pošto su oboleli pripadnici vatrogasne službe aerodroma.
 
Pored toga, piše "Kronen cajtung", od 15 Eurofajtera, koliko ima austrijska vojska, u najboljem slučaju je šest sposobno da leti. Vojska je pokušala da se reši tih aviona i kupi nove, međutim prodaja Indoneziji, jedinoj zemlji koja je bila zainteresovana, propala je. Sada vojska traži rešenja u inostranstvu kako da produži vek tim avionima i poboljša njihove sposobnosti, pre svega u zaštiti od drugih aviona.
 
Austrijska vazdušna odbrana, odnosno avijacija, nije se pokazala u najboljem svetlu ni za vreme rata na prostoru bivše Jugoslavije, kada je jedan pilot JNA svojim MIG-om 21 dezertirao i sleteo u Klagenfurt, bez da su austrijski avioni stigli da se "podignu".
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Region i svet

Asad adio: Gde su Asadove milijarde?

Analitičari kažu da je Asad verovatno godinama pripremao svoje bekstvo, a veruje se da je ovaj diktator izvukao milijarde sirijskog novca koji je razorenoj zemlji očajnički potreban.