To pokazuju zaključci francuskih stručnjaka koje je objavio italijanski dnevni list "Corriere della Sera".
Avion na liniji Pariz - Kairo, srušio se u Sredozemno more 19. maja 2016. između grčkog ostrva Krita i severne obale Egipta. Poginulo je 66 ljudi među kojima 40 Egipćana i 15 Francuza.
Dok je Kairo tvrdio da je avion bio napadnut, Pariz je bio za tezu o tehničkom uzroku udesa.
Po dokumentaciji od 134 stranice koju je video italijanski list i koja je u martu prosleđena Apelacionom sudu u Parizu, požar u avionu je izazvan kombinacijom dva faktora: curenja iz maske za kiseonik kopilota i zapaljene cigarete koju je pušio pilot ili kopilot.
Zvučni snimci iz "crne kutije" podržavaju tu hipotezu, navodi italijanski list. Stručnjaci su posebno izolovali dva "šuštanja" iz mikrofona ugrađenog u masku kopilota nekoliko minuta pre nesreće, što verovatno ukazuje na jak protok kiseonika, jer je maska bila u režimu "hitne pomoći".
Sam požar je potom nastao "varnicom ili plamenom", verovatno izazvan cigaretom.
Ranije su dvojica veštaka ukazala na neadekvatnu zamenu opreme za snabdevanje maski pilota kiseonikom, i posumnjala u mogućnost opasnog curenja tog gasa.
Već u izveštaju objavljenom u julu 2018. godine, francuski Biro za istraživanje bezbednosti civilnog vazduhoplovstva (BEA) je tvrdio da je njegova hipoteza bila da je "izbio požar u kokpitu (...) koji se brzo razvijao i doveo do gubitka kontrole nad avionom".
Dokument koji je objavio "Il koriere dela sera" na osnovu snimaka razgovora pilota otkriva da su obojica rekla da su "umorna od ovog noćnog leta i nedostatka sna". Međutim, podaci kojima raspolažu pravni eksperti govore da je "poštovan raspored odmora" posade.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar