Tim sporazumom predviđeno je da se novi benzinski i dizel automobili i laka komercijalna vozila više neće prodavati u EU od 2035. godine, kao i hibridna vozila, u korist 100 odsto električnih vozila.
Savet EU i Evropski parlament postigli su privremeni sporazum o revidiranim ciljevima smanjenja emisije ugljen-dioksida za nova putnička i laka komercijalna vozila.
Pregovarači EU postigli su sporazum sa državama članicama o prvobitnom predlogu Evropske komisije. Predlog datira od 2021. godine, a predviđa da se postigne mobilnost na putevima sa nultom emisijom štetnih gasova do 2035. godine.
Sporazum je deo napora EU ka mobilnosti sa nultom stopom emisija, što bi moglo da znači kraj za automobile sa SUS-motorima u Uniji.
Odluka će biti revidirana za četiri godine. Zabrana prodaje je deo klimatskog paketa EU, kojim planira da smanji emisije štetnih gasova za 55 odsto do 2030. godine u poređenju sa nivoom iz 1990, te da bude klimatski neutralna do 2050. godine.
Pregovarači, Parlament i države članice, morali su da nađu i način da olakšaju tranziciju za sektor automobila. Automobilska industrija direktno ili indirektno zapošljava više od 13 miliona Evropljana, ili sedam odsto tržišta rada EU, prema Evropskom udruženju proizvođača.
Parlament je zatražio stvaranje takvog tranzicionog fonda, posebno da bi se popravio uticaj na zapošljavanje.
Pod pritiskom nekoliko zemalja, uključujući Nemačku, tekst se bavi mogućnošću zelenog svetla u budućnosti za alternativne tehnologije kao što su sintetička goriva (e-goriva) ili hibridni motori koji se mogu puniti ako to omogući postizanje cilja potpunog eliminisanja emisije štetnih gasova iz vozila.
Komentari 4
Anonimus
Rade Austrija
Gde će 300 miliona vozila na gas završiti trenutno i još 300 miliona koja će se proizvoditi do 2035 e godine?
U okeanu?Na otpadu?
Ako niko neće više kupovati nova vozila vlasnici auto industrije će čekati da im Briselski političari daju hleba?
2035 je zvanično sa ovom odlukom kraj Evrope koju poznajemo.
Ako na koroni nisu pali na tim električnim vozilima padaju.
Trenutno baterija za električan auto je 20 hiljada eura.
Kad ode baterija recikliraćeš je kao bateriju za laptop ili kupiti novu od 20 hiljada eura?
A gde ćeš da je recikliraš?U kom servisu ?Kod Pere Ždere preko puta ili moraš da vraćaš bateriju proizvođaču u Kini ili Nemačkoj?
Plus čekanja na punjenju?I za 13 godina koliko dugo će trebati da se baterija u električnom automobilu napuni?5 minuta kao što se sada sipa gas ili benzin ili 5 sati da bi sa tom punom baterijom išao 150 kilometra nakon 5 sati punjenja i čekanja na pumpi.?
Da li znate šta je potrebno da bi se napravila jedna baterija za jedan električni auto?Ne znate.Potrebno da je da se zagadi 2 hektara plodne zemlje elektrolizom sumporne kiseline ispod zemlje gde se nalazi litijum.
Dakle svaka baterija koju ćete kupiti i imati je 2 hektara zemlje trajno zagađeno ZAUVEK.
Мунгос
Нажалост, упознавши компромитовану Зелену Агенду, постаје очигледно да су жеље малог Ђокице само камуфлажа за спровођење саботаже енергетске снаге становника целог света. За сада свако нормалан види да предложене алтернативне методе добијања енергије од ветра, сунца, спаљивања отпада из пољопривреде, враћају човечанство у период каменог доба.
Додуше, биће и после 2035. године довољно „одрживе“ „обновљиве“ енергије, али само за елиту, шачицу обожаваоца Великог Мудраца. Остали, њих 99% ће дрљати дупетом, али прдеж никако.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar