Ako dete nestane, MUP će obavestiti firmu Meta, koja će upozorenje "NENO Alarm" poslati korisnicima društvenih mreža Fejsbuk i Instagram u krugu od 60 kilometara od mesta gde je dete poslednji put viđeno, saopštio je hrvatski MUP.
Upozorenje će sadržati osnovne podatke o nestalom detetu i poveznicu na njegov profil na internet stranici Nacionalne evidencije nestalih osoba.
MUP ističe da će korisnicitih društvenih mreža moći da podele upozorenje svojim prijateljima i tako će ono dopreti do šire javnosti, pomoći u identifikaciji i lociranju nestalog dete u kratkom vremenskom razdoblju.
Pokretanje "NENO Alarma" uključuje više koraka, a prvi je da nadležna jedinica MUP-a odgovorna za aktiviranje alarma šalje Meti e-poruku koja sadrži kratak opis slučaja i deteta. Meta takvu poruku može da primi u svako vreme na namensku e-mail adresu, a podaci se mogu ažurirati po potrebi.
Upozorenje ostaje aktivno na Fejsbuku i Instagramu 24 časa ili dok se ne otkaže. U slučaju poništenja dojave, odnosno ako dete bude ranije nađeno, nadležna jedinica MUP-a šalje Meti odgovarajuću e-poruku s kratkim opisom rezultata.
Po završerku akcije o tome se obaveštavaju korisnici Fejsbuka i Instagrama, naveo je hrvatski MUP. U saopštenju se dodaje da je Hrvatska 30. zemlja u kojoj je pokrenut taj sistem uzbunjivanja.
Projekat je podržala i ombudsman za decu Helenca Pirnat Dragičević koja je istakla da je nestanak svakog deteta poziv na uzbunu i zahteva hitan, stručan i koordiniran ozbiljan pristup i angažman stručnjaka u potrazi.
Ona je ocenila da je sistem uzbunjivanja "NENO Alarm" važan korak koji će omogućiti brzo reagovanje velikog broja građana i sistema na nestanak deteta i njihovo uključivanje u potragu, preneo je MUP u saopštenju.
Komentari 2
Dijaspora6
Marija
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar