Ovo su predložene mere za vozače u EU

Zabrana noćne vožnje za mlade vozače, lekarski pregledi s kursevima uz obnavljanje znanja svakih pet godina za starije od 70 godina, posebna dozvola za terence...
Ovo su predložene mere za vozače u EU
Foto: Pixabay
Ovo su samo neke od najvidljivijih promena kojima Brisel želi da revidira pravila polaganja vozačkog ispita i izdavanja vozačkih dozvola. Predložene promene još nisu potvrđene, ali bi kao takve mogle uticati na milione sadašnjih i budućih vozača.
Novu direktivu trenutno ispituje parlamentarni "Odbor za saobraćaj i turizam", gde je predloženo više značajnih promena.
Predložena revidirana pravila, koja bi uticala na milione vozača, još nisu odobrena. U Briselu, gde ističu nužnost poboljšanja sigurnosti saobraćaja, žele da novine stupe na snagu sledeće godine.
 
Šta podrazumevaju promene?
 
Među izmenama koje je odbor predložio u najnovijem nacrtu je novo ograničenje brzine koje bi se odnosilo samo na vozače početnike. Mogli bi voziti maksimalno 90 kilometara na čas, što bi u praksi značilo da teško da bi mogli da pretiču na auto-putevima.
 
Ministarstvo je predložilo i da mladi vozači nakon dvogodišnjeg probnog roka još jednom odrade glavnu vožnju s instruktorom.
 
Među mogućim izmenama je i zabrana vožnje noću za mlade vozače. Zemlje članice Evropske unije mogle bi im zabraniti vožnju između ponoći i 6 ujutro.
 
Nova pravila takođe bi promenila rokove za produženje vozačkih dozvola za starije osobe. Vozači stariji od 60 godina trebalo bi da obnavljaju ovaj dokument svakih sedam godina, stariji od 70 godina svakih pet godina, a svi stariji od 80 godina trebalo bi da obnove svoju dozvolu svake dve godine. Pre produženja važenja vozačke dozvole stariji vozači bi da prođ lekarski pregled i obuku "osveženja" znanja.
 
Promene bi zahvatile i vozače većih automobila, uključujući i popularne SUV-ove. Odbor je predložio uvođenje nove kategorije B+ za automobile teže od 1,8 tona. Vozači bi za to morali da izvade novu vozačku dozvolu, a polaganju bi mogli pristupiti samo stariji od 21 godine.
U nacrtu predloga članovi odbora napisali su da su sudari s težim automobilima i terencima verovatniji, a posledice ozbiljnije. Predsednica Komisije Karima Deli iz redova Zelenih takođe je istakla veću potrošnju goriva i emisiju CO2.
 
Još jedna vidljivija promena bilo bi uvođenje sistema kaznenih bodova koji bi važio u celoj Uniji. Vozači bi ih tako skupljali za saobraćajne prekršaje širom EU, a kad bi ih se skupio određeni broj, oduzimala bi im se dozvola. Nekoliko zemalja poznaje takav sistem, međutim još ne postoji zajednički sistem na nivou cele EU.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • w/e

    26.09.2023 14:06
    hahahhaha
    B i B+, ovako glupog predloga se ni damir okanovic ne bi setio. Uzevsi u obzir da gotovo svaki automobil na elektricni pogon ima preko 2 tone, svi ce morati da polazu B+, pa je onda B svakako besmislen.
  • Неко тамо

    25.09.2023 14:19
    Преписивачи
    Једном и ЕУ да узме нешто и од нас да препише. Шта, преписали су најгори и најглупљи закон о возачком дозволама на свету? Ма Србија ЕКОНОМСКИ ТИГАР!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Region i svet

Asad adio: Gde su Asadove milijarde?

Analitičari kažu da je Asad verovatno godinama pripremao svoje bekstvo, a veruje se da je ovaj diktator izvukao milijarde sirijskog novca koji je razorenoj zemlji očajnički potreban.