To je postalo deo politizacije pitanja upravljanja transportom u čitavoj zemlji.
Ministar saobraćaja Kleman Bone je danas "zapalio fitilj", rekavši da država neće prihvatiti smanjenje brzine na prstenastoj obilaznici - "Periferiku", koje pariska gradonačelnica An Idalgo hoće da uvede sledeće jeseni posle Olimpijskih igara, i da uz to po jednu kolovoznu traku rezerviše samo za vozila s više putnika.
U Gradskoj upravi kažu da da se time smanjuju zagađenje vazduha i buka koji posebno noću pogađaju pola miliona stanovnika koji žive u neposrednoj blizini tog unutrašnjeg gradskog auto-puta, mahom u radničkim naseljima.
Taj kružni put, jednu od glavnih gradskih drumskih osovina u Evropi, dnevno koristi 1,2 miliona vozila, većinom iz okoline Pariza, a u 80 odsto vozila je samo vozač.
Gradska vlast namerava da sprovede tu svoju meru uprkos protivljenju ministra Bonea, rekao je odlučno zamenik gradonačelnice Emanuel Gregoar jer, kako je rekao, socijalistička gradonačelnica ima ovlašćenje da "smanji brzinu" kada je to opravdano "ekološkim pitanjima".
Šefica Pariskog regiona, desničarka Valeri Pekres je osudila odluku gradonačelnice kao "čistu sebičnost" i ukazala da će smanjenje brzine "pre svega uticati na korisnike puta koji putuju noću ili rano ujutro" kada saobraćaj još nije gust.
Ministar Bone je među navodnim kandidatima da nasledi Idalgo u Gradskoj kući u Parizu 2026. godine.
Ovaj novi sukob pariske gradske vlasti i države je deo dugačkog niza sporova koji pojačava političke tenzije sedam meseci pre Olimpijskih igara u Parizu koje tri politički suprotstavljene sile - centristička vlada, region Pariza kojim upravlja desnica i sam grad kojim vladaju socijalisti - moraju ipak da sprovedu zajedno.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar