To se dešava nakon što su Sjedinjene Države i Velika Britanija započele udare s mora i iz vazduha na Hute u Jemenu kao odgovor na njihove napade na komercijalne brodove koji plove Crvenim morem.
Proizvođač električnih vozila je u saopštenju, objavljenom u četvrtak uveče, naveo da će fabrika u blizini Berlina, koja proizvodi vozila i baterije modela I, pauzirati od 29. januara do 11. februara.
To je novi znak da neprijateljstva na Bliskom istoku remete globalne proizvodne lance snabdevanja, a brodarske kompanije izveštavaju da su, zbog ugrožene plovidbe na vitalnom globalnom brodskom koridoru, prinuđene da preusmere brodove koji prevoze robu i komponente dužom rutom, oko južnog vrha Afrike.
Analitičari ističu da ta zaobilazna ruta produžava putovanja broda za 10 ili više dana.
"Oružani sukobi u Crvenom moru i povezane promene u transportnim rutama između Evrope i Azije preko Rta dobre nade takođe utiču na proizvodnju u Grinhajdu", saopštila je kompanija "Tesla", navodeći da "značajno duže vreme transporta stvara jaz u lancima snabdevanja”.
Fabrika u Grinhajdu, jugoistočno od Berlina, prvi "Teslin" pogon u Evropi, otvoren je 2022. godine i zapošljava 11.000 radnika.
"Tesla" očekuje da će se normalan rad nastaviti 12. februara, navodi AP.
"Volvo", koji je u većinskom vlasništvu kineske kompanije "Gili", saopštio je da će pauzirati proizvodnju u svojoj fabrici u Gentu u Belgiji na tri dana sledeće nedelje zbog kašnjenja isporuke menjača.
Najveći poremećaj u lancu snabdevanja od pandemije kovida-19 rizikuje da uspori oporavak globalne privrede, dok bi veće cene prevoza tereta i nafte mogle ponovo da podstaknu inflaciju. Kroz ovaj kanal obavlja se oko 12 odsto svetskog kontejnerskog saobraćaja.
SAD i Britanija pokrenule su seriju udara na pobunjeničku grupu Huti u Jemenu, čiji su napadi na komercijalne brodove poremetili jednu od najvažnijih svetskih ruta za pomorski prevoz.
Pojedini operateri tankera prestali su da koriste Crveno more nakon američkih i britanskih vazdušnih napada na Hute.
Komentari 1
Realista
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar