Italija pooštrava pravila za influensere: Moraju jasno da naznače kada promovišu neki brend

Italijanski influenseri i ostali kreatori sadržaja na društvenim mrežama uskoro bi mogli biti vezani istim pravilima kao i tradicionalni mediji kada objavljuju sadržaje na internetu.
Italija pooštrava pravila za influensere: Moraju jasno da naznače kada promovišu neki brend
Foto: Pixabay
Aktivnosti influensera biće pod nadzorom Italijanske agencije za komunikacije (AGCOM), javlja BBC.
 
Pravila će se u početku primenjivati na influensere sa više od milion pratilaca. 
"Divlji zapad influensera je gotov. Počinjemo s velikima, ali i drugi će se morati da se prilagode", rekao je šef AGCOM-a Đakomo Lasorela za novine "La Repubblica".
 
Istaknuti influenseri suočiće se s pozamašnim kaznama ako jasno ne označe saradnju brendova ili otkriju svoje komercijalne interese. 
Predložene smernice takođe imaju za cilj da zaštite decu, s novim skupom propisa koji uključuju stroge kazne za influensere koji ne oglašavaju ispravno svoju saradnju s brendom i sopstvene komercijalne interese, s kaznama do 250.000 evra.
 
AGCOM je rekao da će se njegove mere odnositi na "komercijalnu komunikaciju i zaštitu osnovnih prava ljudi, maloletnika i sportskih vrednosti". U slučaju plasmana proizvoda, "influenseri su dužni da stave upozorenje o reklamnoj prirodi sadržaja", stoji u saopštenju.
 
Mnogi će odluku AGCOM-a videti kao povezanu s nedavnim skandalom u koji je bila upletena glavna italijanska influenserka Kjara Feranji - što je Lasorela negirao.
 
U decembru je Feranji, koja ima gotovo 30 miliona pratilaca na Instagramu, kažnjena s nešto više od milion evra jer je tvrdila da će prodaja "dizajnerskog" ružičastog božićnog kolača pomoći u finansiranju dečije bolnice u Torinu. U stvarnosti je proizvođač kolača dao novac bolnici nekoliko meseci pre lansiranja proizvoda.
 
U izjavi objavljenoj svojim pratiocima rekla je da je napravila "grešku u dobroj veri... povezujući komercijalnu aktivnost s dobrotvornom". Prošle nedelje je policija objavila da će protiv Feranji biti pokrenuta istraga zbog prevare. 
 
Prošle godine su u drugim evropskim zemljama uvedena stroža pravila za influensere.
U junu je Francuska donela zakon prema kom se influenseri mogu suočiti s kaznom zatvora ako se utvrdi da su prekršili nove propise o reklamiranju. Bilo je to prvi put da je posao influensera zakonski definisan u Evropi.
 
U oktobru je Evropska komisija najavila da će pojačati nadzor nad poslovnim praksama i aktivnostima influensera, navodeći da će kreatori digitalnog sadržaja morati "da slede poštenu komercijalnu praksu, a njihovi pratioci imaju pravo na transparentne i pouzdane informacije".

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Region i svet