Nemačke mašinovođe stupaju u šestodnevni štrajk koji bi mogao da košta 100 miliona evra dnevno

Nemačke mašinovođe ponovo su jutros zaustavile železnički saobraćaj tražeći kraće radno vreme i povećanje plata i započele šestodnevni štrajk koji bi mogao da košta i do 100 miliona evra dnevno.
Nemačke mašinovođe stupaju u šestodnevni štrajk koji bi mogao da košta 100 miliona evra dnevno
Foto: Beta/AP
Konflikt između Nemačka železnice (Deutsche Bahn, DB) i Sindikata mašinovođa (GDL) zaustaviće putnički saobraćaj od danas do ponedeljka uveče.
 
To bi trebalo da bude najduži štrajk u istoriji Nemačke železnice.
Sindikat je početkom januara obustavio rad na tri dana dok je prošle godine dva puta obustavljao na po 24 sata, piše AP.
 
Kao i u prethodnim štrajkovima, više ne saobraća oko 80 odsto međugradskih vozova, značajno su ograničene i regionalne usluge i postoje ograničenja u transportu tereta, navodi DB.
"Evropski teretni saobraćaj preko Alpa, Poljske ili Skandinavije, kao i morske luke u Holandiji ili Belgiji, takođe će biti pogođeni", naveo je nemački železnički operater.
 
I pre početka štrajka zabeležen je značajan pad obima tereta jer su mnogi kupci otkazali pošiljke, prenela je nemačka novinska agencija dpa.
 
Pored povećanja plata, sindikat traži da se radno vreme smanji sa 38 na 35 sati nedeljno bez smanjenja plata, što je zahtev koji DB odbija. DB je danas ponovo odbacio predloge sindikata kao osnovu za dalje pregovore, nazvavši ih "ponavljanjem dobro poznatih maksimalnih zahteva".
 
Pošto su pregovori u zastoju, nemački ministar saobraćaja rekao je da vlada ne isključuje arbitražni postupak između GDL-a i Deutsche Bahn-a.
 
Posledice štrajka osetiće i susedne zemlje, s obzirom na to da čak 60 odsto ukupnog teretnog saobraćaja Nemačke železnice otpada na transport širom Evrope, piše Dojče vele.
 
Kroz Nemačku prolazi šest od ukupno jedanaest evropskih železničkih koridora za transport robe, navodi Ministarstvo saobraćaja. 
"Nemačka je logističko srce Evrope", ukazuje Tomas Puls iz Instituta nemačke privrede (IW).
 
Ako se proizvodni kapaciteti budu redukovali ili ako bude potrebno kompletno obustavljanje proizvodnog procesa, šteta bi mogla da iznosi i do 100 miliona evra - i to dnevno, napominje Mihael Gremling, šef Odeljenja za analizu konjunkturnog razvoja u IW.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • super

    24.01.2024 12:45
    EU puca po šavovima, još malo pa kraj.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Region i svet

Asad adio: Gde su Asadove milijarde?

Analitičari kažu da je Asad verovatno godinama pripremao svoje bekstvo, a veruje se da je ovaj diktator izvukao milijarde sirijskog novca koji je razorenoj zemlji očajnički potreban.