Tojota, Mazda i Honda priznale varanje pri testiranju novih modela automobila

Predsednik Tojote Akio Tojoda duboko se danas poklonio pred novinarima i izvinio zbog masovnog varanja na testovima za sertifikaciju - dobijanje odobrenja za proizvodnju sedam novih modela vozila.
Tojota, Mazda i Honda priznale varanje pri testiranju novih modela automobila
Foto: Pixabay
Tri su odmah povučena iz proizvodnje.
 
Opsežno neispravno testiranje tog najvećeg japanskog proizvođača automobila uključivalo je upotrebu neadekvatnih ili zastarelih podataka u testovima sudara i netačno testiranje naduvavanja vazdušnih jastuka i oštećenja zadnjih sedišta u sudarima.
Takođe je utvrđeno da su bili falsifikovani testovi snage motora.
 
Tojota Motor Corp, sa sedištem u gradu Tojoti, u centralnom Japanu, obustavila je proizvodnju u Japanu modela "Corolla Fielder", "Corolla Akio" i "Yaris Cross".
Kompanija je saopštila da prekršaji pri testiranju nemaju veze s vozilima koja su već na putevima.
 
"Iskreno se izvinjavamo", rekao je Tojoda, duboko se naklonivši na konferenciji za novinare u Tokiju.
 
Istraga japanske vlade o Tojoti počela je u januaru.
 
Takođe u ponedeljak, japanski rival Tojote, Mazda Motor Corp. izvestio je o sličnim neregularnim sertifikacionim testiranjima i zaustavila proizvodnju dva modela, "Roadstera" i "Mazde 2".
 
Rečeno je da je u testovima korišćen netačan softver za nadzor rada motora.
 
Mazda, sa sedištem u jugozapadnom gradu Hirošimi, takođe je priznala prekršaje na testovima sudara tri modela čija je proizvodnja obustavljena i naglasila da se problemi tiču samo njih i nemaju veze s bezbednošću ranije prodatih vozila.
 
Kompanija Honda Motor Co. iz Tokija takođe se danas izvinila zbog neodgovarajućih testova nivoa buke i obrtnog momenta motora niza modela čije starije verzije nisu više u proizvodnji, kao što su "Accord", "Odissey" i "Fit".
 
Bezbednost prodatih vozila nije sporna, navodi se i u tom saopštenju.
 
Pre otprilike dve godine pojavili su se problemi sa sertifikacijom u kompanijama Tojote grupe, proizvođačima kamiona Hino Motors i Daihatsu Motor Co., specijalizovanim za male modele, i Toyota Industries Corp., koja proizvodi mašine i auto delove.
 
Šinđi Mijamoto, Tojotin izvršni direktor je rekao da je Tojota počela da ispituje sopstvene testove posle uočavanja problema unutar svoje grupe.
 
Razotkrivanje mana sistema za testiranje u Tojoti i kompanijama iz njene grupe predstavlja sramotu za tog proizvođača koji se decenijama ponosi finoćom proizvodnje i korporativnom kulturom zasnovanom na osnaživanju radnika da prave "sve bolje automobile".
 
Tojoda je rekao da je kompanija možda bila previše željna da obavi testove i skratila ih je u vreme kada su varijante modela bujale.
 
Tojota prodaje više od 10 miliona vozila širom sveta. Tojoda, unuk osnivača kompanije, sugerisao je da bi neka pravila sertifikacije mogla biti prestroga, napominjući da se takvi testovi razlikuju širom sveta.
 
On je više puta rekao da ne odobrava kršenje pravila.
 
"Mi nismo savršena kompanija. Ali ako vidimo nešto pogrešno, napravićemo korak unazad i nastaviti da pokušavamo da to ispravimo", rekao je Tojoda.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Tugomir

    03.06.2024 23:04
    Pre 15 godina
    Otac je kupio toyota corolla verso. Obavestili su ga iz predstavnistva da su u kompaniji uvideli malu gresku na nekom delu motora, tipa trosi malo vise ulja nego sto bi trebalo i da ce poslati iz japana motor ili polumotor nisam ni siguran sta je bilo tacno i zameniti naravno besplatno.. tako da auto koji je tad vec presao 50000 je dobio nov deo.
  • Грађанин

    03.06.2024 17:19
    Поштено...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Region i svet

Asad adio: Gde su Asadove milijarde?

Analitičari kažu da je Asad verovatno godinama pripremao svoje bekstvo, a veruje se da je ovaj diktator izvukao milijarde sirijskog novca koji je razorenoj zemlji očajnički potreban.