Vozači koje marke automobila su najbahatiji?
A kako stoje stvari u SAD? Istraživanje koje je obuhvatilo preko pola miliona vozača i više od 500 modela automobila, pokazalo je da je u proseku svaki treći vozač Subarua WRX u 2014. kažnjen zbog saobraćajnog prekršaja.
U vrhu liste modela čiji su vozači najviše puta kažnjavani su drugoplasirani Pontiac GTO i, na trećem mestu, Scion FR-S (Toyota GT86 koja se u Severnoj Americi prodaje pod markom Scion). Četvrta je Toyota Supra a peti SUV Subaru Tribeca.
Zajedničko za većinu ovih modela je činjenica da su u pitanju snažni ili brzi, sportski automobili.
Međutim, nisu svi vlasnici sportskih automobila neodgovorni u saobraćaju. Vozači modela kao što su Chevrolet Corvette, Dodge Viper ili Nissan GT-R, u proseku imaju znatno manje kazni, iako su ova vozila mnogo snažnija i brža. Analitičari to objašnjavaju razlikom u cenama između ove dve kategorije automobila i godinama njihovih vlasnika. Subaru WRX i slični automobili privlače uglavnom mlađu mušku populaciju koja voli brzu vožnju, ali nema dovoljno novca za skuplje sportske automobile.
Sa druge strane, oni koji sebi mogu da priušte Viper ili GT-R, su najčešće nešto stariji i zreliji i ponašaju se odgovornije u saobraćaju. Zbog toga osiguravajuće kuće u SAD uzimaju u obzir starosnu dob, ali i pol vozača automobila, kada određuju visinu osiguranja.
Najrizičnija je muška populacija od 16 godina, dok su tinejdžerke znatno pažljivije. Rizik opada sa godinama, pa je osiguranje za vozače od 19 godina niže.
Da stvari ne treba generalizovati i da nisu nepažljivi samo oni koji voze brze automobile potvrđuje i podatak da se na listi 20 modela automobila čiju su vozači najviše puta kažnjeni našao i hibridni model Toyota Prius C.
Komentari 6
boki
Ali kod nas je statistika verovatno nešto drugačija... mislim da vlasnici jugića i sličnih starih najviše kazni plaćaju.
Petar
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar