Prvi favorit za osvajanje titule je dvostruki uzastopni svetski prvak Holanđanin Maks Verstapen iz Red Bula, kome će društvo u austrijskom timu praviti Meksikanac Serhio Peres.
Verstapen smatra da ove sezone ima bolji bolid od prethodnog.
"Sve u svemu, mislim da je ovo definitivno poboljšanje u odnosu na prošlu godinu", naveo je on.
Glavni konkurenti dvojcu Red Bula biće vozači Ferarija Šarl Lekler i Karlos Sainc, odnosno Mercedesa Luis Hamilton i Džordž Rasel.
Od početka godine na direktorskoj funkciji Ferarija je Francuz Frederik Vaser, koji je zamenio Italijana Matiju Binota, posle još jedne loše sezone slavne italijanske ekipe.
Poslednju titulu u konkurenciji vozača za Ferari je osvojio Kimi Raikonen 2007. godine, a godinu dana kasnije italijanski tim je osvojio poslednju konstruktorsku titulu.
Svoju priliku tražiće i vozači Mercedesa. Čini se da će ove sezone Hamilton, sedmostruki svetski prvak, veće probleme imati van staze, nakon što je Međunarodna automobilska federacija (FIA) zabranila vozačima da tokom trkačkog vikenda daju "političke, verske i lične izjave", po čemu je 38-godišnji Britanac poznat.
On je rekorder Formule 1 sa 103 pobede, ali prošle godine nije ostvario nijedan trijumf, prvi put u karijeri tokom jedne sezone.
Drugu godinu zaredom u nemačkoj ekipi će voziti i Rasel, koji je u finišu prošle sezone zabeležio prvu pobedu u karijeri i ujedno jedinu Mercedesovu u 2022. godini. On je bio bolji od Hamiltona, sezonu je završio na četvrtom mestu, dok je njegov stariji sunarodnik bio šesti.
Najveća promena je penzionisanje četvorostrukog svetskog prvaka Sebastijana Fetela, kojeg je u Aston Martinu zamenio 41-godišnji Španac Fernando Alonso, dvostruki prvak sveta. Alonsa je u Alpini zamenio Francuz Pjer Gasli, koji se tako pridružio sunarodniku Estebanu Okonu.
Kruže glasine da bi Aston Martin mogao da angažuje Fetela za jednu trku u sezoni i upari ga sa Alonsom i dodatno "začini" šampionat, makar samo na kratko. U Meklarenu će umesto Australijanca Danijela Rikarda voziti njegov sunarodnik Oskar Pjastri, dok u timu ostaje Britanac Lando Noris.
Ekipu Hasa je napustio sada rezervni vozač Mercedesa Mik Šumaher, a u američki tim je došao drugi Nemac Niko Hulkenberg.
Formula 1 je dobila i drugog Holanđanina, pošto će Nik de Vris biti novi član Alfa Taurija, a u šampionat dolazi i Amerikanac Logan Sardžent, koji će voziti za Vilijams i postati prvi predstavnik svoje zemlje u Formuli 1 posle Aleksandra Rosija (Marusija, 2015. godine).
Za Alfa Romeo voziće Finac Valteri Botas i kineski vozač Džou Gvanju. Ove sezone održaće se rekordne 23 trke, a dupliran je i broj sprint takmičenja.
Bodove u subotnjim sprint trkama dobijaće i dalje osam najboljih vozača, a ovaj format će biti održan u Azerbejdžanu (29. april), Austriji (1. jul), Belgiji (29. jul), Kataru (7. oktobar), Ostinu (21. oktobar) i Brazilu (4. novembar).
Sprint trke će određivati startne pozicije za nedeljnu glavnu trku, a pol poziciju će beležiti najbrži u kvalifikacijama u petak pred sprint.
Na tlu Sjedinjenih Američkih Država voziće se tri trke, pošto je pored Ostina i Majamija organizaciju dobio i Las Vegas (18. novembar), a u kalendar se posle debija 2021. godine vraća katarska staza "Lusail".
Vozači su prethodnog vikenda obavili predsezonska testiranja na stazi "Sakir", a u novu sezonu kreću slobodnim treningom u petak od 12.30. Drugi slobodni trening na programu je istog dana od 16.00, dok je treći trening standardno planiran za subotu od 12.30.
Kvalifikacije se voze u subotu od 16 sati, dok je trka na programu u nedelju 5. marta u isto vreme.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar