U tri godine 1.500 vozača uteklo sa mesta udesa

Protekle tri godine, dogodilo se 1.500 saobraćajnih nezgoda u kojima su vozači koji su ih izazvali pobegli s lica mesta.
Protekle tri godine, na srpskim putevima se dogodilo gotovo 1.500 saobraćajnih nezgoda u kojima su vozači koji su ih izazvali pobegli s lica mesta.

 

Snimci kamera, izjave očevidaca i tragovi sa lica mesta - sve to je potrebno da bi se ušlo u trag vozaču koji izazove nesreću, pa pobegne. Takvom analizom policija je stigla i vozača koji je usmrtio biciklistu i bez zaustavljanja otišao u inostranstvo.

"Analizom tragova utvrdili smo prvo da se radi o gabaritnom vozilu na osnovu oštećenja na biciklu. Uocili smo na jednom komadu otpale plastike produkcioni broj vozila uz pomoć kojeg smo došli do svih genaralija vozila. Analizom video snimaka graničnog prelaza uočili smo kamion na kome se vide tragovi koji bi mogli poticati od bicikla", objašnjava Predrag Korać iz Kriminalističko-tehničkog centra.

Ma koliko delovali sitno, ovi delovi stakla i rama tablice, pomogli su u jednom slučaju policiji da dokaže da je pronađeni automobil učestvovao u nesreći. "U tom traganju za automobilom koje je beži sa lica mesta saobraćajne nezgode, mi koristimo razne baze podataka, komada stakla i drugih delova automobila koji nam mogu ukazati o kakvom modelu, odnosno marki i boji vozila se radi", ističe Aleksandar Radomirović iz Centra.

Ponekad i vrsta povrede pomogne da se otkrije krivac. Različiti su udarci od putničkog vozila, džipa, teretnog vozila i radne mašine. "U kom položaju je ta osoba bila u momentu kontakta sa nekim vozilom, na kojoj nozi je bila oslonjena, koja je noga bila bliža povrednom oruđu, odnosno frontu vozila, šta se kasnije desilo sa njenim telom... Iz takvog jednog rasporeda povreda ne samo što utvrđujemo vrstu i karakter povreda, nego utvrđujemo i oštećenja koja treba tražiti na vozilima", navodi sudski veštak Ljubiša Božić.

U saobraćajnoj policiji kažu da ne postoji profil onih koji beže posle saobraćajne nesreće koju su izazvali. "Najčešći argument tih vozača koji se sami kasnije jave jeste da su zbog stanja šoka napustili lice mesta i kada su shvatili šta se desilo da su se vratili. Međutim, ima vozača koji svesno napuste mesta nesreće, pa kada budu otkriveni pokušavaju da prikažu ovakvu situaciju, odnosno da dokažu da su se oni samostalno vratili. Ima onih koji jednostvano ne pokazuju kajanje", objašnjava Vladimir Rebić iz Uprave saobraćajne policije.

U zavisnosti od nastalih posledica, zbog bežanja posle saobraćajne nesreće zaprećena je kazna od novčane do osam godina zatvora.

  • sovra

    23.01.2015 22:32
    Kaznjavati kao ubistvo sa predumisljajem pa da vidimo hoce bezati ili stati da pomognu
  • 23.01.2015 21:11
    Nelogicno

    Cudno bi bilo, da ne poznajemo pravosudje ove zemlje,
    zasto ne postoje ostre zakosnke posledice za besktvo
    sa mesta nesrece. Kada bim se uvela obavezna dodatna kazna od 4-5 godina zatvora, mnogo toga bi se promenilo.
    Kada ovo bude stvarna pravna drzava, gde ce se uvesti
    princip odgovornosti na pravi nacin, mozda ce tada biti
    i pravih zakona.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Put Borisa Tadića: Ni svemir nije granica

Na poziciju nezavisnog neizvršnog direktora kompanije u oblasti svemirske tehnologije i zemaljskih aplikacija imenovan je bivši predsednik Srbije Boris Tadić. Sedište kompanije je u Hong Kongu.