Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije saopštio je, povodom incidenta sa avionom "falkon 50", da je u izveštaju pilota i kopilota navedeno da je do slučajnog aktiviranja prekidača "emergency slot extension" došlo pošto je prosuta kafa po komandnoj tabli.
"Pilot je tada počeo da briše salvetom prosutu kafu i tom prilikom je slučajno aktivirao pomenuti prekidač. Avion je tada počeo da gubi visinu, ali je brzo uspostavljena kontrola nad letelicom", navode pilot i kopilot u izveštaju.
Pri poniranju se ugasio i motor broj 3 koji je ponovo upaljen posle par minuta, navedeno je u dokumentaciji koju je objavilo Ministarstvo saobraćaja i infrastrukture.
U izjavama pilota i kopilota navedeno je da je došlo do prosipanja male količine kafe u zoni kvadranta slota usled turbulencije, a zatim je kopilot počeo da briše salvetom deo posut kafom i tom prilikom slučajno aktivirao "emergency slot extension" prekidač. Zbog ovog događaja kopilot Bojan Zorić je suspendovan sa dužnosti.
Avion Falkon kojim je predsednik Srbije Tomislav Nikolić išao u posetu Vatikanu poslat je na dodatnu proveru u bazni servis u Bazel, navodi se u dokumentaciji.
Istog dana posle povratka, kako se dodaje, avion je pregledan, a za naredni dan je planiran i probni let. Međutim, probni let nije obavljen, jer pumpa za gorivo nije imala odgovarajući pritisak. Tada je u konsulataciji sa Direktoratom civilnog vazduhoplovstvom, odlučeno je da avion bude poslat Bazelu.
Ministarstvo saopštava da je reč o delu dokumentacije u vezi sa ovim slučajem i da će kompletan izveštaj biti obljavljen najverovatnije sutra.
Komentari 24
Vosa Forever
Osoba M
Prvo je pilot brisao tablu i aktivirao prekidac, a posle se kaze da je to kopilot uradio.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar