Međutim, prvi put garancije za putovanja izdavaće i Nacionalna asocijacija turističkih agencija. JUTA će, dakle, ubuduće moći i da garantuje bezbednost putnicima.
"Formirali smo tehničku asistenciju za turiste koja će, u slučaju prestanka rada agencije ili neispunjenja programa putovanja, u najkraćem mogućem roku garantovati povraćaj novca putnicima koji nisu započeli putovanje. Takođe, obezbeđivaćemo nužni ili hitni smeštaj za goste koji se nalaze na destinaciji a agencija im nije obezbedila sobe. Organizovaćemo i hitan povratak putnika u zemlju, takozvanu repatrijaciju, u slučaju da propadne agencija ili se desi nešto nepredviđeno", objašnjava Aleksandar Seničić, direktor JUTA.
Osiguravajuće kuće će, kao i do sada, davati polise osiguranja, međutim, dosadašnje iskustvo je pokazalo da predugo traje procedura vraćanja novca - mesecima, pa i godinama. Takođe, retko koji nesuđeni turista je dobijao čitav iznos, već se iz stečajne mase vraćalo svima na ravne časti. JUTA će vraćati novac u roku od pet dana kada se prijave svi putnici, ili će im obezbediti putovanje posredstvom drugih agencija.
"Putnike ovo dodatno osiguranje neće ništa koštati. Agencije koje ga budu imale imaće istaknut znak 'JUTA garancija putovanja' na poslovnicama, katalozima i sajtovima. Neće ga imati sve članice našeg udruženja, jer su ovim podignuti standardi. Najveća prednost ovog, dodatnog osiguranja je u našoj tehnici, jer ćemo u sezoni u svakom trenutku na 350 destinacija imati 500 predstavnika i moći ćemo da reagujemo u trenutku", kaže Seničić.
Ovakva vrsta osiguranja je jedinstvena ne samo na našem tržištu, već i u svetu. Osmišljena je u želji države da se putnici dodatno osiguraju, a oni koji budu putovali sa agencijom koja nema ovo osiguranje moraće da obeštećenje čekaju, kao i dosad, od osiguravajuće kuće i da se nadaju da će država priskočiti u pomoć ukoliko se desi nešto neočekivano.
"JUTA garancija će se odnositi isključivo na insolventnost (nemogućnost plaćanja dospelih obaveza u datom trenutku), i to ne znači da ćemo menjati gostima apartmane ili primati žalbe nezadovoljnih turista na hranu i vrstu prevoza. Ovakve žalbe ići će redovnim putem, a dodatne garancije se odnose samo na one turiste čija agencija ne može da izvede putovanje", ističe Seničić.
Najveća prednost dodatnih garancija jeste to što će agencije biti u obavezi da dostavljaju podatke o putnicima svakodnevno, pa će se tačno znati koji su turisti osigurani, gde se nalaze, kao i sve što je u vezi s putovanjem, kako bi se reagovalo u trenutku. Do sada se uvek čekalo da se putnici sami jave, a danima se nije znalo ni koliko je oštećenih, ni da li su započeli put ili su već na destinaciji.
Autor: Novosti
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 1
Nada
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar