Obuka za vozače bi mogla da bude 20.000 dinara jeftinija
Prve računice pokazuju da bi cena obuke bila niža za 15.000 do 20.000.
Kako za "Novosti" kaže instruktor vožnje Ostoja Aleksić, predlog auto-škola je da se ukine teorijska nastava i polaganje u auto-školama, te da se to preusmeri u redovno školstvo.
"U srednjim školama, u drugom razredu, trebalo bi uvesti obavezni predmet o saobraćaju, gde bi deca učila mnogo više i mnogo bolje o svemu u vezi sa učešćem u saobraćaju. Kad završe razred, s navršenih 16 godina, mogli bi da upišu obuku za vozača i tako steknu praktična znanja. Polagali bi samo vožnju", objašnjava Aleksić.
Ovaj predlog je podržao i generalni sekretar Zajednice auto-škola Srbije Petar Rašeta. On smatra da je obuka kakva trenutno postoji preskupa i nekvalitetna, te da se tokom 40 časova na jednom kursu ne mogu obučiti mladi ljudi.
"Gube se silno vreme i novac. Auto-škole sada moraju da opremaju učionice, uvode sistem kamera za nadzor, što je i zakonski sporno, a očekuje se da složen sistem saobraćaja kandidati savladaju na jednom običnom kursu. Kod nas se pri tom kupuju i doktorske diplome", kaže Rašeta.
On dodaje da je neophodno da država, koja za saniranje šteta saobraćajnih udesa, isplatu štete i sličnog troši tri do pet odsto bruto društvenog dohotka, taj novac bolje utroši.
"Treba uvesti saobraćajno obrazovanje od prvog razreda osnovne škole, da se deca od malena nauče ponašanju u saobraćaju. Zar treba reći koliko života gubimo godišnje, a uveren sam da bi se ovako postigli bolji rezultati. U srednjoj školi bi se deca pripremala za polaganje vozačkog ispita i na drumu bismo imali bolje, odgovornije i pažljivije vozače", .
Osim toga, Aleksić smatra da bi iz obuke trebalo potpuno isključiti i Ministarstvo unutrašnjih poslova.
"Potrebno je da ceo sistem, od školovanja do dobijanja dozvole, još više kontroliše Agencija za bezbednost saobraćaja Srbije. Tako bi se tačno znalo šta je čija nadležnost, ali i odgovornost", navodi ovaj instruktor.
Kako pišu "Novosti", od stupanja na snagu novog Zakona o bezbednosti saobraćaja 2009. godine uvedena su mnoge novine u radu auto-škola. I škole i kandidati za vozače imali su i imaju veliki broj primedbi, što je rezultiralo i gašenjem skoro trećine auto-škola u Srbiji i mnogobrojnim protestima.
Komentari 6
Ostoja
Odavno je sve to trebalo biti jeftinije.
ponja
A profesionalni vozaci usmereno jos dve godine za jace kategorije.
Brus Vilis
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar