Žene su oprezniji vozači, manje su šanse da će izazvati teži udes
Ovaj podatak iznela je evropska komesarka za saobraćaj Violeta Bulc predstavljajući informacije o sektoru transporta u EU.
"Žene vozači se bolje staraju o vozilima i imaju bolje rezultate po bezbednosti", rekla je Bulc i dodala da su predstavnice lepšeg pola, ipak, manje zastupljene u evropskoj industriji transporta.
Sve je, kako kaže, zabrinula činjenica da se u 2015. povećao broj poginulih na saobraćajnicama u odnosu na 2014, a cilj je da se do 2020. smanji broj stradalih na putevima.
"Mladi vozači, posebno muškarci, nisu opasnost samo za sebe. Oni su opasnost i za one koji s njima putuju ali i za druge učesnike u saobraćaju", istakla je Bulc.
I u Srbiji je tokom 2015. povećan broj poginulih u saobraćaju u odnosu na 2014. Na Saobraćajnom fakultetu kažu da statistika nije dovoljan dokaz da su žene bolji vozači.
"Tvrditi da su žene bolji vozači od muškaraca je teorija slična onoj "čovek je sisar, kit je sisar, dakle kit je čovek". Žene u Srbiji ređe voze od muškaraca, ali isto tako neosporno je da više poštuju saobraćajne propise. One su bezbednije za volanom, ali da bismo napravili pravo poređenje sa muškarcima moramo znati u kom procentu učestvuju u saobraćaju, pa onda u koliko su nesreća bile za volanom", objašnjava profesor Milan Vujanić.
Ipak, kako kaže, kada bi dame vozile u meri u kojoj to čine muškarci, saobraćaj bi sigurno bio bezbedniji.
Mnoge žene saobraćaj baš i ne privlači.
"Dame su sklonije emociji i estetici, a ne tehnici. Većini gospođa najbitnija karakteristika automobila je boja, ali zato nećete videti nijednu majku koja se bahati za volanom dok vozi dete. Generalno, žene su opreznije za volanom i više poštuju propise i tu im skidam kapu. S druge strane, muškarci kršenjem pravila na pogrešan način dokazuju hrabrost", objašnjava Vujanić.
Saobraćajni inženjer Vladimir Simidžija smatra da ne treba vozače deliti na muškarce i žene.
"Sa stanovišta bezbednosti, i jedni i drugi prave gluposti u saobraćaju. Generalno, vozači su nam loši i svakim danom saobraćaj nam je sve nebezbedniji. Može se reći da kako raste broj vozila i vozača, biće manje nesreća sa teškim posledicama, jer su u gradovima sve veće gužve, a samim tim i manje brzine kretanja svih učesnika u saobraćaju", ističe Simidžija za "Blic".
On navodi da su žene osećajnije, smirenije i manje bahate za volanom.
"Žene kao bića su manje agresivne i iz toga proizilazi da izazivaju manje nezgoda sa teškim posledicama. Mnoge od njih sedaju za volan tek nekoliko godina pošto su položile vožnju i zbog toga bi trebalo da im se obezbedi više dodatnih časova kako bi stekle praksu", zaključuje Simidžija.
Podsetimo, usvajanjem novog Zakona o saobraćaju početkom 2017. mnoge kazne za saobraćajne prekršaje bi trebalo da budu udvostručene. Između ostalog, kažnjavaće se i oni koji bahato voze, i to tako što će im se oduzimati vozila, o čemu više možete pročitati OVDE.
Komentari 3
Rusofil_IQ0
Drum
Većina žena je toliko pogubljena u saobraćaju, kao da se sele u svemirski brod.
Juče jedna ispred mene ide, 10 na sat, nema pojma kuda je krenula.
Realista
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar