Niko ne snosi odgovornost što je 48 kilometara autoputa poskupelo 10 miliona evra

Bura koju je u javnosti izazvao izveštaj Radne grupe Ministarstva o gradnji deonica Koridora 10 na kojima je angažovana grčka firma Aktor brzo se utišala, bez epiloga.
U izveštaju je konstatovano da su Koridori Srbije "suprotno svakoj logici" grčkom Aktoru odobrili dodatno gotovo 10 miliona evra za odštetne zahteve, a oko 13 miliona su iznosili dodatni avansi i garantni depoziti. Konstatuje se da je neobično što Koridori nisu, umesto toga, raskinuli ugovor s Aktorom i naplatili penale zbog kašnjenja.
 
Za sada nema odgovora na pitanje ko će zbog ovoga snositi odgovornost, ali ni da li će država nastaviti saradnju s Aktorom. Od završetka četiri deonice koje gradi Aktor zavisi i da li će Koridor 10 biti završen u najnovijem roku - do kraja ove godine.
 
Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović kaže da Ministarstvo nema nadležnost da donosi odluku u ovom slučaju jer je reč o ugovoru državne firme Koridori Srbije i Aktora. Tvrdi, međutim, da u Vladi neće "sedeti i ćutati" jer od ovih deonica zavisi završetak Koridora koji se gradi više od 30 godina.
 
Na pitanje kud je otišao novac pošto nije urađeno ono što je plaćeno, Mihajlović kaže da će to tek da se vidi, ali da nije u njenoj nadležnosti da komentariše "da li je neko kriv i šta je tu neko radio". Podseća, međutim, da postoji izveštaj Radne grupe Ministarstva.
 
Cenu kilometra uvećavaju loši projekti
 
Uvođenje ogromnog broja podizvođača bez adekvatne kontrole samo je jedan od razloga upornog uvećanja cene po kilometru autoputa i probijanja rokova. Drugi razlog su neadekvatni projekti. Iako bi svaki projekat morao da prođe više kontrola pre nego što se država zaduži za gradnju neke deonice puta, to se, po svemu sudeći, ne poštuje.
 
Obrazložući odluke da greškom Aktoru isplaćuje odštetne zahteve i avanse uprkos probijanju rokova, direktor Koridora Srbije Dmitar Đurović je nedavno rekao da su uprvo loši projekti razlog kašnjenja. Tako je odgovornost prebacio na nekadašnjeg resornog ministra Velimira Ilića, koji je pokrenuo aferu objavljujući nezvaničnu verziju izveštaja Radne grupe, nezadovoljan što nije dobio funkciju koja mu je, kako je rekao, obećana u preduzeću Koridori Srbije.
 
Ceo tekst Insajdera o ovom projektu možete pročitati OVDE.
  • Preletačević

    16.03.2017 12:59
    Ave Beli!
  • Kaligula

    16.03.2017 12:04
    Nisu snosili odgovornost za milijarde eura rudnika Bor, za izginuli narod, za upropastene zivote, za gradnju baletske skole i unistavanje zivotnog prostora. Primera zilion. Treba im svima oduzeti pravo da postoje...
  • trtimir

    16.03.2017 10:44
    Retorika
    A i zašto bi?
    Svima odgovara da niko ne odgovara, osim narodu koji i nema para da se vozika kolima na autoputevima prepunih rupa i skupih putarina.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Vučević: Marinika Tepić opet halucinira

Premijer Miloš Vučević reagovao je na otvoreno pismo poslanice SSP Marinike Tepić upućeno Aleksandru Vučiću u kojem je iznela tvrdnje o "povezanosti vlasti sa kriminalom u Novom Sadu".

IZAZOV: Pronađite Tomu Monu!

Bivši ministar građevinarstva Tomislav Momirović kao da je u zemlju propao otkad se dogodila tragedija na Železničkoj stanici u Novom Sadu, u kojoj je nastradalo 14 ljudi.