Kako pišu
Novosti, reč je o VAS porukama, koje dobijete ukoliko na pogrešnom sajtu ostavite broj telefona. Samo za godinu dana na ovakve zabavne, pornografske, a mnogo manje na humanitarne i platne SMS poruke, građani Srbije
utroše 900 miliona dinara.
Otrežnjenje stiže već sa prvim mesečnim računom, pošto cena jedne ovakve SMS poruke, koja uglavnom stiže sa četvorocifrenog broja, može da bude i 250 dinara po komadu. Naime, kreatori ovakvih poruka stiču dobit kroz "usluge sa dodatom vrednošću". U te usluge spadaju: naplata parkinga, prijave za dobijanje različitih informacija, kursna lista, loto, muzičke želje, slanje komentare na TV i radio stanice, slanje oglasa.
U poslednjem dostupnom RATEL-ovom Pregledu tržišta telekomunikacija i poštanskih usluga u Srbiji za 2015. godinu, tri operatera "NTH Media", "Dimoco Serbia" i "Golive" zajedno zauzimaju preko 50 odsto tržišta usluga sa dodatom vrednošću.
Međutim, kada se jednom suoče sa ovim problemom, građani ne znaju kome da se obrate, jer su mobilni operateri samo "kanal" za ove poruke. Žrtva ovakve prevare bila je i Beograđanka M. S. kojoj je učestvovanje u nagradnoj igri donelo trošak od 1.800 dinara.
"Nisam znala da se usluga naplaćuje, jer putem SMS poruke o tome nisam obaveštena, poslala sam svoj broj mobilnog kako bih dobila povratnu informaciju o uspešnosti rešavanja kviza. Do kraja meseca stiglo mi je ukupno devet poruka po ceni od 200 dinara, što mi je dosta uvećalo mesečni račun. Uz to, nijedan jedini put nije pisalo kako da se odjavim sa servisa", poručila je ona za Novosti.
Nasuprot tome, propisi su jasni. Kod SMS poruka mora da bude naznačeno koliko se naplaćuje, kao i da ste pristankom na jednu poruku pristali i na budućih nekoliko. Ukoliko korisnici primete da dobijaju sadržaj za koji nisu sigurni da li su se prijavili ili uoče neobjašnjivo povećanje trenutnog zaduženja, neophodno je da se obrate provajderu čiji servis koriste ili svom mobilnom operatoru koji će potom kontaktirati sa provajderom i odreagovati po zahtevu korisnika.
U kompaniji "Telenor" ističu da se određeni deo reklamacija koje se obrađuju na godišnjem nivou, odnosi na reklamacije u vezi sa premijum servisima.
"Nezahvalno je govoriti o tačnim brojkama, jer dobar deo reklamacija rešavaju i sami provajderi u direktnom kontaktu sa korisnicima. Sa naše strane, negde oko pet odsto reklamacija se odnosi na usluge sa dodatom vrednošću. Svaki put kada proverom utvrdimo da postoji osnov za prihvatanje reklamacije to i radimo", dodaju u ovoj kompaniji.
Radi prevencije ovakvih slučajeva, u kompani "Vip" su odlučili da korisnicima ostave mogućnost da upute zahtev za stavljanje zabrane na sve usluge sa dodatom vrednošću.
U "Telekomu Srbija" ističu da prilikom svakog reklamiranja računa, korisnik treba najpre da se obratim svom operatoru. "Ukoliko se utvrdi da operator nije odgovoran, korisnik treba da se obrati provajderu jer je u pitanju usluga trećeg lica", zaključuju u "Telekomu".
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 31
Milan
Kosta
Kosta
i moju majku orobise juce 720 (u listingu vidim svake nedelje po 360).
Ona jadna tvrdi da nije nista ukljucivala, verovatno je nesto prihvatila :)
Isto Yetell. Jel ste Vi slali neku poruku tipa STOP da se odjavite?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar