U gimnazije uvode geopolitiku i održivi razvoj

Novi nastavni plan za gimnazije uvodi nove izborne programe, kao i vežbe kod jednog broja obaveznih predmeta.
U gimnazije uvode geopolitiku i održivi razvoj
Foto: Pixabay
Pored postojećih, građansko vaspitanje ili verska nastava i drugi strani jezik, predviđa se uvođenje novih izbornih predmeta:
 
- Jezik, mediji i kultura
- Pojedinac, grupa i društvo
- Zdravlje i sport
- Obrazovanje za održivi razvoj
- Umetnost i dizajn
- Primenjene nauke (u trećem i četvrtom razredu ovaj predmet se deli na nauke koje usmeravaju učenike ka medicinskim ili tehničkim naukama).
- Osnovi geopolitike
- Ekonomija i biznis
- Religije i civilizacije
- Metodologija naučnog istraživanja
- Savremene tehnologije
 
Radna grupa Ministarstva prosvete je u novom planu predvidela vežbe iz pojedinih obaveznih predmeta - stranog jezika, biologije i hemije.
 
Zavod za vrednovanje obrazovanja i vaspitanja će na osnovu njega izraditi nastavne programe za prvi razred gimnazije sva tri smera - opšti, društveno-jezički i prirodno-matematički smer.
 
Radna grupa je imala zadatak da pripremi smernice razvoja opšteg srednjeg obrazovanja. Kako je saopšteno, principi za izradu smernica bili su: postupnost u uvođenju novina, postupna priprema škola, nastavnika i učenika za novine, izbornost, veća ponuda izbornih programa u cilju bolje pripreme učenika za nastavak školovanja, izbor zanimanja, ali i većeg zadovoljstva učenika obrazovanjem i interdisciplinarnost, razvijanje funkcionalnog znanja i kompetencija učenika.
  • Tina

    18.11.2017 22:33
    Deco bežite od gimnazije. Ja završila i nemam vajde od nje. Nema opšteg znanja u ovom sistemu.Sve sam zaboravila ,upisujte nešto praktično i bežite iz zemlje.
  • G

    18.11.2017 16:53
    @Marko - vidite baš ovo što vi radite se svrstava pod današnju "geopolitiku" - šikaniranje Rusije koristeći neutemeljene i izmišljene "argumente" sa ciljem širenja antiruske histerije. Geopolitika kao pojam i "disciplina" je međutim nastala u Švedskoj, utemeljena u Nemačkoj a potom se raširila svetom nakon drugog svetskog rata kao hladnoratovska doktrina SAD pod palicom Bžežinskog i Kisindžera, što traje i danas a oličeno u tzv. "intervencijama" svetskih sila a pretežno SAD u suverenim državama bez ikakvih UN rezolucija, širenjem medijske propagande, odnosno finansijskim, političkim i vojnim uticajem, sankcijama, pretnjama i ucenama na odluke i dešavanja suverenih zemalja kako bi svoje interese potčinile njihovim gde je glavni interes kratko i jasno - novac. Slažem se međutim da ovaj predmet možda nije prigodan za nivo srednjeg obrazovanja, bez obzira što je izborni.
  • Bojana

    18.11.2017 15:55
    "Savremene tehnologije"? Šta će se tu raditi? I ko će držati te časove? ''Deco, da vam ispričam šta sam zanimljivo pročitala na internetu...''
    O predmetu ''Religija i civilizacije'' ne znam šta bih rekla, zaista.
    I čemu ''Umetnost i dizajn'' pored već postojeće Likovne umetnosti?

    Naučnu metodologiju bih integrisala sa Logikom i uvela kao obavezan predmet od prve godine. U doba kada su informacije, poluinformacije i laži masovno dostupne, krucijalno je osposobiti ljude da razmišljaju racionalno i logički. Jer već imate sve više onih koji nekritički gutaju svakakve budalaštine i pretvaraju se u samouverenu i destruktivnu masu ignoranata.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija