Na pitanje N1 zašto Srbija ne uvodi vinjete za naplatu puteva, kao što to npr. čini Mađarska, ministarka je objasnila da se u Mađarskoj, kroz vinjete, putarina ne naplaćuje samo na autoputevima, nego i na svim regionalnim putevima.
"Zamislite da naplaćujemo Ibarsku magistralu, to ne bi bilo u redu. Koncentrišemo se na autoputeve", rekla je Mihajlović. "Još ne možemo da naplatimo ni dinar za regionalne puteve, zbog toga imamo zatvoren sistem naplate putarine. Ne bi bilo korektno prema građanima da naplaćujemo regionalne puteve", poručila je ona.
U "Putevima Srbije" su ranije rekli da se Srbija strateški opredelila za način plaćanja po pređenom kilometru jer se, prema važećim propisima EU, smatra napravednijim sistemom naplate putarine.
"Korišćenje vinjeta je pogodnije za vozače koji svakodnevno koriste autoput, dok je za one koji to čine povremeno ili vozače u tranzitu, ovaj sistem znatno skuplji i nepravedniji. Kao prednost vinjeta nad drugim sistemima naplate putarine često se navodi vožnja autoputevima bez zaustavljanja. Korisnici srpskih autoputeva od 2007. godine imaju mogućnost upotrebe elektronske naplate putarine, odnosno beskontaktnog plaćanja putarine TAG uređajem. Ovaj sistem plaćanja putarine omogućava prolazak vozila kroz naplatne stanice bez zaustavljanja", naveli su ranije u "Putevima Srbije".
U "Putevima" ističu i da prihod koji se ostvaruje naplatom putarine putem vinjeta nije dovoljan za kvalitetno održavanje autoputeva, već su potrebne dodatne subvencije države za tu namenu. Iz tog razloga, kako su rekli za "Novosti", većina država koje primenjuju sistem naplate putarine putem vinjeta ima dodatne takse za teretna vozila, magistralne puteve, korišćenje tunela, mostova, ekološke takse i slično.
Komentari 59
John Done
Zvek
Ova slaže 3 puta u jednoj rečenici i ne trepne!"
Zato "naša maja" trepće za sve pare i ceo SNS !!!
Brksonije
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar