Počela modernizacija pruge Beograd - Budimpešta, u planu da vozovi idu do 200 km/h

Radovi na modernizaciji i rekonstrukciji pruge Beograd-Budimpešta počeli su danas na Železničkoj stanici u Zemunu.
Počela modernizacija pruge Beograd - Budimpešta, u planu da vozovi idu do 200 km/h
Foto: 021.rs
Kako je najavljeno, prugom će saobraćati vozovi brzinom i do 200 kilometara na sat, pa će se tako od naše do Mađarske prestonice stizati za manje od tri sata. Prva deonica na kojoj započinju radovi je Beograd - Stara Pazova, dužine 34,5 kilometara.
 
Tehnički direktor CIP-a Vidosav Stevanović je rekao da će se menjati kompletna infrastruktura na toj deonici. Ističe da će biti primenjeni najsavremeniji elektrosistemi i da će biti postavljena nova kontaktna mreža kao i signalno-sigurnosni sistemi.
 
"Mašinovođa će imati displej preko koga će dobijati podatke o kretanju", naveo je Stevanović. Dodao je da su sva ukrštanja sa putnom infrastrukturom uklonjena i da su projektovani podvožnjaci i nadvožnjaci.
 
Direktor Infrastrukture Železnice Srbije Miroljub Jevtić rekao je da će ta deonica delom imati četiri koloseka, što će biti prva takva pruga u Srbiji, te da će na dva koloseka vozovi ići brzinom od 200 kilometara u putničkom saobraćaju, a na druga dva brzinom od 120 kilometara u teretnom saobraćaju. Dodao je da će pruga imati i zaštitne ograde, poput onih na autoputu.
 
"Sve što ima Evropa, evropske železnice, imaće Srbija i srpska železnica", rekao je Jevtić i naveo da će radovi trajati tri godine.
 
Radove će izvoditi "China Railways Inrternational" i "China Communications Construction Company", a vrednost ugovora je 350,1 miliona dolara.
  • provokacije

    29.11.2017 12:16
    malo morgen
    izgleda da su se neki zakucali u "kinesko-evropske sporazume"... moze brzo da stanu radovi, pre nego sto su i poceli...
  • buducnost

    28.11.2017 21:30
    "u planu da vozovi idu do 200 km/h"

    Mislim da je greska u pitanju.
    Negde sam procitao da je u planu da vozovi idu 200000000000000000 km/h.
  • Srafciger

    28.11.2017 12:14
    Informacije
    Koliko sam ja pratio temu: sadašnji koloseci postaju spoljni koloseci koji će biti za teretni saobracaj i na njima će brzina biti 120kmh. Mislim da se i oni potpuno rekonstruišu. Između njih se dodaju putnički koloseci za 200kmh. Ne znam kako je rešeno ukrštanje između Stare Pazove i Inđije, odnosno kako se koloseci odvajaju prema Zagrebu. Na delu od Batajnice do Stare Pazove će biti četri koloseka jer se kod Batajnice spaja teretna pruga od Makiša (koja prolazi paralelno sa obilaznicom oko Beograda). Od Stare Pazove/Inđije do Novog Sada je dvokolosečna pruga za mešoviti saobraćaj. Zbog ograničenja u dozvoljenom nagibu terena za teretne vozove mora da se napravi vijadukt.
    Celokupna pruga će biti bez ukrštanja u nivou i ograđena. Naši su insistirali na brzini od 200kmh, što je dobitak na vremenu od samo 3 minuta na deonici između SP i NS, a košta mnogo više od pruge za 160kmh. Pritom naša železnica nema ni vozna sredstva za brzine preko 160kmh.
    U delu na koji se odnosi ovaj članak (Prokop - Stara Pazova) se radi stanica Novi Beograd, izmešta Tošin bunar, potpuno obnavlja Zemun, rade nove stanice Altina i Kamendin. Ostale stanice se obnavljaju, ako ja ne grešim. U Zemunu se pravi i deo za autovozove.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija