Kako je najavljeno, prugom će saobraćati vozovi brzinom i do 200 kilometara na sat, pa će se tako od naše do Mađarske prestonice stizati za manje od tri sata. Prva deonica na kojoj započinju radovi je Beograd - Stara Pazova, dužine 34,5 kilometara.
Tehnički direktor CIP-a Vidosav Stevanović je rekao da će se menjati kompletna infrastruktura na toj deonici. Ističe da će biti primenjeni najsavremeniji elektrosistemi i da će biti postavljena nova kontaktna mreža kao i signalno-sigurnosni sistemi.
"Mašinovođa će imati displej preko koga će dobijati podatke o kretanju", naveo je Stevanović. Dodao je da su sva ukrštanja sa putnom infrastrukturom uklonjena i da su projektovani podvožnjaci i nadvožnjaci.
Direktor Infrastrukture Železnice Srbije Miroljub Jevtić rekao je da će ta deonica delom imati četiri koloseka, što će biti prva takva pruga u Srbiji, te da će na dva koloseka vozovi ići brzinom od 200 kilometara u putničkom saobraćaju, a na druga dva brzinom od 120 kilometara u teretnom saobraćaju. Dodao je da će pruga imati i zaštitne ograde, poput onih na autoputu.
"Sve što ima Evropa, evropske železnice, imaće Srbija i srpska železnica", rekao je Jevtić i naveo da će radovi trajati tri godine.
Radove će izvoditi "China Railways Inrternational" i "China Communications Construction Company", a vrednost ugovora je 350,1 miliona dolara.
Komentari 9
provokacije
buducnost
Mislim da je greska u pitanju.
Negde sam procitao da je u planu da vozovi idu 200000000000000000 km/h.
Srafciger
Celokupna pruga će biti bez ukrštanja u nivou i ograđena. Naši su insistirali na brzini od 200kmh, što je dobitak na vremenu od samo 3 minuta na deonici između SP i NS, a košta mnogo više od pruge za 160kmh. Pritom naša železnica nema ni vozna sredstva za brzine preko 160kmh.
U delu na koji se odnosi ovaj članak (Prokop - Stara Pazova) se radi stanica Novi Beograd, izmešta Tošin bunar, potpuno obnavlja Zemun, rade nove stanice Altina i Kamendin. Ostale stanice se obnavljaju, ako ja ne grešim. U Zemunu se pravi i deo za autovozove.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar