"Milimetarski talasi putem kompjuterskog algoritma daju šta je to sumnjivo, da li neko pokušava da unese ili prenese nešto, a da nije prijavio. Bezbednost će svakako biti na jednom višem nivou", rekao je direktor bezbednosti aerodroma Vladimir Mićić.
Talasi nakon prolaska kroz telo iz jednog panela završavaju u prijemnicima na suprotnom panelu i detektuju "probleme", a ukoliko se pojavi sumnja da nešto nije u redu, radiće se pregled samo te zone, a ne celog tela, kao što je to ranije bio slučaj sa metal-detektorskim vratima, kazao je on.
Takvo rešenje, kaže, eliminiše potrebu i za detektorima za eksploziv, a pored povećanja bezbednosti ubrzaće se i pregled putnika jer neće biti potrebe za nekim dodatnim pregledima ukoliko ne postoji sumnja, dok ceo proces skeniranja traje nekoliko sekundi. Skeneri za telo biće u funkciji od početka sledeće godine, a do tada će se raditi na obuci osoblja.
Do sada je obučeno 70-tak zaposlenih, kaže Mićić i dodaje da će skener za telo, pre puštanja u rad, morati da dobije sertifikat Direktorata civilnog vazduhoplovstva. Prema njegovim rečima, uređaji su apsolutno bezopasni po zdravlje ljudi i nema negativnih pojava.
Inače, skeneri za telo se sve više koriste na svim svetskim aerodromima, a više od 100 ih je instalirano samo u Evropi.
Komentari 2
duplo
slk
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar