Građani nezadovoljni čekanjem u redovima i neljubaznošću

Skoro svaki treći građanin, odnosno 27 odsto, u potpunosti je zadovoljan kvalitetom javnih usluga, s tim što je većina njih u grupi starijih od 60 godina, pokazalo je istraživanje o zadovoljstvu građana o uslugama domova zdravlja, izdavanjem ličnih isprava i upisa dece u obrazovne ustanove.
Građani nezadovoljni čekanjem u redovima i neljubaznošću
Foto: 021.rs
Podaci ukazuju na to da su građani Vojvodine u najvećem stepenu zadovoljni radom javne uprave. 
 
"Namera istraživanja bila je ispitivanje situacije u pružanju usluga, sa stanovišta građana i službenika. Hteli smo da vidimo kako se propisi i strategije kreiraju u javnim oblastima - na izlazu, strani koju građani najviše vide", naglasila je na Milena Lazarević iz Centra za evropske politike. 
 
Dodaje da je najveći problem neinformisanost građana, nizak nivo očekivanja u pružanju javnih usluga, kao i nepoznavanje svojih prava. 
 
"Građani su uglavnom zadovoljni kvalitetom usluga ali prepoznaju sistemske probleme koji se tiču same efikasnosti, kao što je čekanje u redu i neprofesionalnost službenika", rekla je menadžerka projekta Evropskog pokreta u Srbiji Tara Tepavac. 
 
Stariji građani su zadovoljniji ali i nedovoljno informisani. Istraživanje pokazuje da 70 odsto građana nije informisano u potpunosti, a 65 odsto smatra da je potrebno bolje informisanje putem medija i službenika. 
 
Svaki četvrti roditelj smatra da nije dovoljno informisan o proceduri upisa dece u predškolske ustanove. Najveći problem je što procedure upisa nisu dovoljno transparentne, pa građani smatraju da decu u vrtiće upisuju samo oni "koji imaju veze". 
 
"Korupcija kao vid zloupotrebe najviše je prepoznata u zdravstvu, u odnosu na obrazovne ustanove i MUP. Četiri od pet građana smatra da ljudi koriste privatna poznanstva da bi došli do određene zdravstvene usluge", navela je Katarina Tadić iz CEP-a. 
 
Rezultati u sve tri oblasti javnih usluga pokazali su slične probleme, sa varijacijama između regiona. U Vojvodini i Beogradu građani su prepoznali kompetentnost kao najvažniju, dok ostatak građana naglašava dugo čekanje u redu. 
 
Maja Stojanović iz Građanskih inicijativa istakla je važnost decentralizacije, da lokalne samouprave dobiju veće ingerencije. Osvrnuvši se na zadovoljstvo građana Vojvodine javnim uslugama, dodala je da pokrajinska vlada ima upliva i u zdravstvo, dok u Istočnoj Srbiji nema bližeg pristupa građanima. 
 
"Mislim da su ovi nalazi preduslov da se javna uprava unapredi. Dobro je što su tu predstavnici ministarstva da čuju ovo o čemu pričamo. Ono što je meni privuklo pažnju jeste problem sa informisanošću, da građani ne znaju kome da se obrate. Tako se najčešće u situacijama nezadovoljstva "ide kod šefa"", naglasio je Pavle Dimitrijević iz Centra za istraživanje, transparentnost i odgovornost CRTA.
 
Zaključak diskusije je da bi trebalo da reforma javne uprave počne od građana, kao i da neka ministarstva, konkretno u ovom istraživanju Ministarstvo zdravlja, postanu otvorenija za saradnju.
  • S.

    30.11.2017 13:54
    Kakvi dodjete na salter tako vam i vrate..
  • Dante

    30.11.2017 09:53
    Kralj Ibi
    Neljubaznost? Pa odnos državnih službenika je samo odraz odnosa države prema građanima. Mi smo im nužno zlo... Kako oni da budu uspešni kad imaju ovakav narod? Njima treba neki bolji narod!
  • Borro

    30.11.2017 09:40
    Samo u Srbiji
    Ono kad nekome ljubazno i kulturno zelis da objasnis/pomognes oko neceg, a on te gleda u fazonu "e vidi ovog sto je cudan/budala"

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija