Podaci ukazuju na to da su građani Vojvodine u najvećem stepenu zadovoljni radom javne uprave.
"Namera istraživanja bila je ispitivanje situacije u pružanju usluga, sa stanovišta građana i službenika. Hteli smo da vidimo kako se propisi i strategije kreiraju u javnim oblastima - na izlazu, strani koju građani najviše vide", naglasila je na Milena Lazarević iz Centra za evropske politike.
Dodaje da je najveći problem neinformisanost građana, nizak nivo očekivanja u pružanju javnih usluga, kao i nepoznavanje svojih prava.
"Građani su uglavnom zadovoljni kvalitetom usluga ali prepoznaju sistemske probleme koji se tiču same efikasnosti, kao što je čekanje u redu i neprofesionalnost službenika", rekla je menadžerka projekta Evropskog pokreta u Srbiji Tara Tepavac.
Stariji građani su zadovoljniji ali i nedovoljno informisani. Istraživanje pokazuje da 70 odsto građana nije informisano u potpunosti, a 65 odsto smatra da je potrebno bolje informisanje putem medija i službenika.
Svaki četvrti roditelj smatra da nije dovoljno informisan o proceduri upisa dece u predškolske ustanove. Najveći problem je što procedure upisa nisu dovoljno transparentne, pa građani smatraju da decu u vrtiće upisuju samo oni "koji imaju veze".
"Korupcija kao vid zloupotrebe najviše je prepoznata u zdravstvu, u odnosu na obrazovne ustanove i MUP. Četiri od pet građana smatra da ljudi koriste privatna poznanstva da bi došli do određene zdravstvene usluge", navela je Katarina Tadić iz CEP-a.
Rezultati u sve tri oblasti javnih usluga pokazali su slične probleme, sa varijacijama između regiona. U Vojvodini i Beogradu građani su prepoznali kompetentnost kao najvažniju, dok ostatak građana naglašava dugo čekanje u redu.
Maja Stojanović iz Građanskih inicijativa istakla je važnost decentralizacije, da lokalne samouprave dobiju veće ingerencije. Osvrnuvši se na zadovoljstvo građana Vojvodine javnim uslugama, dodala je da pokrajinska vlada ima upliva i u zdravstvo, dok u Istočnoj Srbiji nema bližeg pristupa građanima.
"Mislim da su ovi nalazi preduslov da se javna uprava unapredi. Dobro je što su tu predstavnici ministarstva da čuju ovo o čemu pričamo. Ono što je meni privuklo pažnju jeste problem sa informisanošću, da građani ne znaju kome da se obrate. Tako se najčešće u situacijama nezadovoljstva "ide kod šefa"", naglasio je Pavle Dimitrijević iz Centra za istraživanje, transparentnost i odgovornost CRTA.
Zaključak diskusije je da bi trebalo da reforma javne uprave počne od građana, kao i da neka ministarstva, konkretno u ovom istraživanju Ministarstvo zdravlja, postanu otvorenija za saradnju.
Komentari 5
S.
Dante
Borro
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar