Kako piše
"Blic", ovo je drugi talas masovnih otpuštanja železničara u kome će najgore proći radnici Infrastrukture jer će se čak 1.631 njih naći na ulici. Armiji nezaposlenih pridružiće se i 503 radnika iz Srbija karga, kao i 370 onih koji su zaposleni u Srbija vozu.
Nakon ove nove optimizacije radnih mesta, kako otkaze naziva rukovodstvo, Železnice će biti rekorderi, jer su za nešto više od godinu dana otpustile više od 5.500 železničara. Ali ni tu nije kraj, jer po proceni Svetske banke i Radne grupe u kojoj su predstavnici Ministarstva saobraćaja i poslovodstva, do kraja 2020. godine iz četiri kompanije Železnica treba da ode ukupno 7.000 radnika. Drugim rečima, još 1.500 radnih mesta biće ugašeno u naredne dve godine.
Za razliku od prošlogodišnjeg talasa otpuštanja, kada je najveći broj radnika otišao dobrovoljno, ono što karakteriše ovogodišnji je mali broj prijavljenih dobrovoljaca, a veliki broj onih koji su proglašeni tehnološkim viškom jer se njihova radna mesta nisu našla u novoj sistematizaciji.
Izvor "Blica" iz Železnica tvrdi da je upravo to izazvalo veliki talas nezadovoljstva, posebno u Infrastrukturi, koja i ove godine mora da otpusti najveći broj radnika.
"U "Srbija kargu" i "Srbija vozu" polovina se prijavila da dobrovoljno ode, međutim, u Infrastrukturi to nije slučaj. Ono što je posebno pogodilo ove ljude je to što su se na "spisku za odstrel" našli ljudi koji su neposredni izvršioci, njih 1.200, a samo 400 iz administracije. Sistematizacija je pravljena tako što se po svaku cenu jurio broj, koji su definisali Svetska banka i MMF, a zanemareno je kako će ova seča kadra da se odrazi na funkcionisanje preduzeća", objašnjava sagovornik lista.
On dodaje da je najviše dobrovoljaca bilo u "Srbija kargu", gde se više od polovine prijavilo za odlazak. Najmanje ih je bilo u Infrastrukturi jer se tamo prijavilo oko 500 dobrovoljaca, a sve ostalo je tehnološki višak.
"Radnici, ali i sindikati, revoltirani su jer se mere štednje očigledno sprovode samo preko leđa radnika, odnosno otpuštanjem, a postoje i sumnje da se sve to radi kako bi se neke kompanije prodale, što se pre svega odnosi na Infrastrukturu", kaže isti izvor.
Slično razmišljaju i sindikati, koji su nezadovoljni načinom na koji se sprovodi racionalizacija radnih mesta.
"Krajnji cilj je da se Infrastrukture železnice, koje su nadležne za održavanje pruga, kadrovski u potpunosti oslabe kako bi nakon toga to preduzeće bilo privatizovano, odnosno prodato Rusima. Službe Infrastrukture su žila kucavica železnica i otpuštanje tolikog broja zaposlenih je potpuno neprihvatljivo i štetno i ozbiljno bi ugrozilo odvijanje železničkog saobraćaja, ali i bezbednost. Za svaku situaciju koja se dogodi na pruzi, kada se radnici otpuste, odgovornost će snositi Infrastruktura, jer će tamo gde je potrebno da radi pet ljudi zbog bezbednosti, staviti jednog", kažu u Sindikatu železničara Srbije.
Zvaničan odgovor iz Infrastrukture i Srbija voza po kom kriterijumu su radnici proglašavani tehnološkim viškom "Blic" nije dobio. Jedino je v.d. direktora Srbije kargo Dušan Garibović, potvrdio saznanja lista.
"Nas će napustiti 503 radnika, i to uglavnom onih koji su se dobrovoljno prijavili. Ipak, Kargo ne otpušta samo, već i prima radnike. Ove godine zaposleno je 86 mašinovođa, a na obuci je još 100, koji bi nakon polaganja stručnog ispita, u drugoj polovini 2018. trebalo da zasnuju radni odnos. I naredne godine još 70 mladih ljudi biće na obuci, a oni će biti primljeni 2019. Mi smo u postupku optimizacije radnih mesta poštovali stavove države, ali smo gledali da ispoštujemo i zahteve sindikata", kaže za "Blic" Garibović.
Komentari 10
oranje pruge
Komifo
Ne znam ko su ti neprijatelji, ali ne mogu baš ni reći da ih krivim. Pogledaj šta živi ovde: pleme homofobično, verski zaostalo i krvoločno, protv vakcina, seksualnog vaspitanja, nauke i evolucije. Ne može se sporiti da smo spali na nivo kad je bolje da nestanemo, nego da se lečimo.
???
Svet ide brzim koracima napred, a ovde se propoveda srednji vek. " Pleme moje snom mrtvijem spava..."
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar