Takođe, prvi put vozila bi se fotografisala na liniji tehničkog pregleda, a biće merena i emisija izduvnih gasova. To bi ukinulo dosadašnju praksu da agencije bez odvoženja automobila na tehnički pregled mogu da produže registraciju, piše
RTS.
U Srbiji postoje propisani normativi za zagađenje, ali na tehničkim pregledima nije praksa da se koristi sonda prilikom pregleda auspuha. Mnogi vozači su skinuli katalizator na nagovor majstora kako bi uštedeli gorivo. Ubuduće, ako ne budu imali katalizator neće moći da registruju vozilo.
Od Nove godine, neće moći da se registruje vozilo koje ima plin, a da nije upisano u saobraćajnu dozvolu. Biće zabranjena i vožnja automobila kome je vidno oštećena šoferšajbna. Gume moraju da imaju propisnu šaru, a neće se tolerisati ni nekompletan pribor i prva pomoć.
"Uvođenje video-nadzora na tehnički pregled je veoma bitno, da se već jednom reši misterija da li je vozilo uopšte bilo na tehničkom pregledu i da li je on napravljen po propisu", rekao je Boris Borović iz jedne firme za tehnički pregled.
Takođe se upozorava da se moraju zaoštriti uslovi tehničkog pregleda jer dva puta godišnje na besplatnim i dobrovoljnim proverama ispravnosti vozila, koje organizuje Auto-moto savez Srbije, preko 45 odsto vozila bude neispravno.
"Onda će rezultati biti realni, odnosno biće smanjen broj manipulacija. Takva varijanta je uvedena samo u tom cilju, jer u protivnom, da verujemo tehničkom pregledu, ne bi nam bila potrebna takva provera", rekao je prof. Milan Vujanić iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
Dva puta na tehnički pregled za vozila starija od 15 godina znači i dva puta po 1.500 dinara. Ako se utvrdi neka nepravilnost, popravke će doneti naknadne troškove, što je zanemarivo u poređenju sa rizikom koji donosi neispravno vozilo.
"Suočeni smo sa raznim problemima danas tako da je velika verovatnoća da su takva vozila tehnički više neispravna nego novija vozila", kaže prof. Boris Antić sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu.
Još neke od novina su da svaka naknadna prepravka ili preinačenje namene vozila, na primer iz teretnog u putničko i obrnuto, moraće da ima određeni atest i foto prikaz.
Tehnički pregled često plate osiguravajuće kuće uz polisu obaveznog osiguranja. Mnogi za tu uslugu ne izdaju fiskalni račun, zbog čega država ostaje bez miliona dinara godišnje.
Komentari 18
Milos
Tamo neki
majstor
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar