To udruženje je istaklo i da se korisnici obmanjuju "papreno" skupljim tarifiranjem usluga van ugovorenog paketa, jer je to u suprotnosti sa odredbama Zakona o zaštiti potrošača i Zakona o obligacionim odnosima.
Po oceni Efektive, nezakonito je i zaokruživanje poziva na 60 sekundi, odnosno to što operater obračunava svaki sledeći započeti minut razgovora, pa tako razgovor koji je trajao minut i jedan sekund, tarifira kao dva minuta.
Prema nalazima Efektive, sporno je ubacivanje odredbe u ugovore i Opšte uslove poslovanja kojima se potrošaču nameće kazna za slučaj jednostranog raskida ugovora, jer je to protivno Zakonu o obligacionim odnosima.
Operateri takođe ubacuju nezakonitu odredbu kojom se potrošaču nameće nadležnost agencija za naplatu potraživanja, iako je po Zakonu o zaštiti potrošača zabranjeno da trgovac ovlasti posrednika da se obraća potrošaču bez njegove prethodne saglasnosti.
"Ova zloupotreba ide dotle da agencija čak zove članove potrošačeve porodice i komšije i predočava im da je njihov rođak, odnosno komšija nesavestan platiša, to jest neko ko neće da izmiruje svoje dugove, čime mu teško narušava ugled u porodici i najbližem okruženju. Za to vreme operater izbegava svaku odgovornost zbog duboko neetičkog i nezakonitog ponašanja agencije koju je ilegalno angažovao", saopštila je Efektiva.
Po oceni tog udruženja, operateri obmanjuju potrošače ugovaranjem prava na ustupanje ličnih podataka agencijama za naplatu potraživanja, iako od njih nisu dobili izričitu saglasnost za njihovo angažovanje.
Udruženje osporava i odbijanje raskida ugovora čak i onda kada se ugovor ne može realizovati zato što su nastupile "bitno promenjene okolnosti", poput promene adrese stanovanja ili je operater smanjio obim i kvalitet usluge.
Efektiva je ukazala da se građani obmanjuju u "pogledu značenja pravnog posla koji se nudi kroz reklamu telefon za dinar", jer im se nigde ne saopštava da će oni suštinski zaključiti ugovor o kupovini telefona na rate.
Takođe je nezakonit i minimalni rok u kojem se usluga mora koristiti kod jednog operatera, da bi potrošač ostvario pravo prebacivanja broja kod drugog operatera, jer postavljanje takvog roka ne postoji u Zakonu o zaštiti potrošača, niti u Zakonu o elektronskim komunikacijama.
Kao spornu sedmu tačku naveli su obmanu potrošača u pogledu realnog stanja njegove potrošnje, jer se dobijaju stanja sa određenim kašnjenjem. "Na taj način on se dovodi u neku vrstu zablude, jer kad dobije stanje on misli da mu je preostao određeni broj plaćenih jedinica, a zapravo je to stanje od prethodnog dana", saopštila je Efektiva.
Komentari 22
Vlada
@NEO, Matrix i ostal
NEO, Matrix i ostali
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar