Efektiva: Mobilni operateri obmanjuju potrošače

Udruženje za zaštitu potrošača Efektiva saopštilo je danas da su identifikovali devet tačaka po kojima mobilni operateri u Srbiji obmanjuju potrošače, kao što je kažnavanje korisnika za raskid ugovora i skuplje tarifiranje usluga van ugovornog paketa.
Efektiva: Mobilni operateri obmanjuju potrošače
Foto: Pixabay
To udruženje je istaklo i da se korisnici obmanjuju "papreno" skupljim tarifiranjem usluga van ugovorenog paketa, jer je to u suprotnosti sa odredbama Zakona o zaštiti potrošača i Zakona o obligacionim odnosima.
 
Po oceni Efektive, nezakonito je i zaokruživanje poziva na 60 sekundi, odnosno to što operater obračunava svaki sledeći započeti minut razgovora, pa tako razgovor koji je trajao minut i jedan sekund, tarifira kao dva minuta.
 
Prema nalazima Efektive, sporno je ubacivanje odredbe u ugovore i Opšte uslove poslovanja kojima se potrošaču nameće kazna za slučaj jednostranog raskida ugovora, jer je to protivno Zakonu o obligacionim odnosima.
 
Operateri takođe ubacuju nezakonitu odredbu kojom se potrošaču nameće nadležnost agencija za naplatu potraživanja, iako je po Zakonu o zaštiti potrošača zabranjeno da trgovac ovlasti posrednika da se obraća potrošaču bez njegove prethodne saglasnosti.
 
"Ova zloupotreba ide dotle da agencija čak zove članove potrošačeve porodice i komšije i predočava im da je njihov rođak, odnosno komšija nesavestan platiša, to jest neko ko neće da izmiruje svoje dugove, čime mu teško narušava ugled u porodici i najbližem okruženju. Za to vreme operater izbegava svaku odgovornost zbog duboko neetičkog i nezakonitog ponašanja agencije koju je ilegalno angažovao", saopštila je Efektiva.
 
Po oceni tog udruženja, operateri obmanjuju potrošače ugovaranjem prava na ustupanje ličnih podataka agencijama za naplatu potraživanja, iako od njih nisu dobili izričitu saglasnost za njihovo angažovanje.
 
Udruženje osporava i odbijanje raskida ugovora čak i onda kada se ugovor ne može realizovati zato što su nastupile "bitno promenjene okolnosti", poput promene adrese stanovanja ili je operater smanjio obim i kvalitet usluge.
 
Efektiva je ukazala da se građani obmanjuju u "pogledu značenja pravnog posla koji se nudi kroz reklamu telefon za dinar", jer im se nigde ne saopštava da će oni suštinski zaključiti ugovor o kupovini telefona na rate.
 
Takođe je nezakonit i minimalni rok u kojem se usluga mora koristiti kod jednog operatera, da bi potrošač ostvario pravo prebacivanja broja kod drugog operatera, jer postavljanje takvog roka ne postoji u Zakonu o zaštiti potrošača, niti u Zakonu o elektronskim komunikacijama.
 
Kao spornu sedmu tačku naveli su obmanu potrošača u pogledu realnog stanja njegove potrošnje, jer se dobijaju stanja sa određenim kašnjenjem. "Na taj način on se dovodi u neku vrstu zablude, jer kad dobije stanje on misli da mu je preostao određeni broj plaćenih jedinica, a zapravo je to stanje od prethodnog dana", saopštila je Efektiva.
  • Vlada

    06.02.2018 15:03
    Efektiva je u pravu
    Novosadjanin , niko se ovde ne pravi lud. Efektiva je u pravu, korisnik uzme Telefon i recimo , okasni da plati dva racuna, Operater odmah raskida ugovor i potrazuje da im se uplati suma za dve godine , a korisnuiku nikada nisu, isporucili usluge za dve godine, vec je kasnjenje samo dva meseca. A u zakonu Republike Srbije lepo stoji da je kupac duzan da plati samo za isporucenu robu ili usluge. Tako da oni u ovakvom slucaju nezakonito pokusavaju da naplate usluge koje nisu pruzili. A da ne pricam o tome , kada kupcu daju karticu koja je vec koriscena i oduzeta od drugog korisnika, pa kupac pocne da dobija pozive od nepoznatih brojeva, tek tu ima mesta za jednu dobru tuzbu.
  • @NEO, Matrix i ostal

    05.01.2018 16:52
    Ako se isključi prenos podataka preko mobilne mreže na telefonu, ni na kakav način ne može operater da ga uključi, niti da tarifira prenos podataka. Biće da imate virus na telefonu koji je uključivao prenos podataka i koji izaziva ostale probleme.
  • NEO, Matrix i ostali

    04.01.2018 19:18
    @NEO, Matrix i ostali
    Nisi razumela, nisam ni detaljnije objasnio. Prenos podataka je bio isključen kad su mi stizale nepoznate poruke samo na srpskom, neke trač vesti, koje mi ovde niko ne nudi. Uključivao sam prenos podataka samo u free wi-fi zonama. Imao sam nekoliko odbijanja poziva iz Srbije, i samo 2 razgovora, u listingu je izgledalo kao da sam ih imao 5. Najveći deo tarife je utrošen na internet i to jedan solidan deo u periodu dok sam još bio ovde. Pretpostavljam da su se aplikacije automatski ažurirale, ali nisam potvrđivao da želim ažuriranje. Sad mi se nešto ređe javlja informacija da sam obavio 20 i kusur ažuriranja aplikacija koje sam prethodno 2-3 puta odbijao.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Vučević: Marinika Tepić opet halucinira

Premijer Miloš Vučević reagovao je na otvoreno pismo poslanice SSP Marinike Tepić upućeno Aleksandru Vučiću u kojem je iznela tvrdnje o "povezanosti vlasti sa kriminalom u Novom Sadu".

IZAZOV: Pronađite Tomu Monu!

Bivši ministar građevinarstva Tomislav Momirović kao da je u zemlju propao otkad se dogodila tragedija na Železničkoj stanici u Novom Sadu, u kojoj je nastradalo 14 ljudi.