Promenjen porez na registraciju automobila

Porez koji se svake godine plaća prilikom registracije vozila, povećan je za ovu godinu, kako je objavljeno u Službenom glasniku.
Promenjen porez na registraciju automobila
Foto: Pixabay
Reč je o porezu koji uz obavezno osiguranje, predstavlja najveći deo cene registracije vozila.
 
Inače, prošle godine je u odnosu na 2016. porez povećan za oko 1.5 odsto. Porez je i ove godine povećan, odnosno usklađen sa indeksom potrošačkih cena koje je objavio Republički zavod za statistiku za period od 1. decembra 2016. do 30. novembra 2017. godine.
 
Porez je veći za 30 dinara za najmanju kubikažu do 6.320 dinara za automobile sa najvećom kubikažom. Tako je na putnička vozila do 1.150 kubika porez 1.270 dinara. Vlasnici vozila čija kubikaža se kreće od 1.150 do 1.300 kubika je 2.480. Za vozila od 1.300 do 1.600 kubika porez je 5.470 dinara.
 
Za automobile od 1.600 i 2.000 kubika je 11.210, od 2.000 do 2.500 kubika 55.380, a između 2.500 i 3.000 kubika 112.220 dinara. Za više od 3.000 kubika porez je 231.930 dinara. To su iznosi bez umanjenja.
 
Međutim, propisani iznosi poreza umanjuju se za motorna vozila starija od pet godina, i to: 15 odsto za vozila između pet i osam godina starosti, 25 odsto kod vozila starih između osam i deset godina i 40 odsto kod vozila starijih od deset godina. Za motorna vozila starija od 20 i više godina, porez na upotrebu se plaća u iznosu od 20 odsto od propisanog iznosa.
 
Sa jedne strane, govori se o uvođenju Euro 4 standarda kao ograničenja za uvoz polovnih automobila, a kao razlog se navode ekologija i bezbednost, dok se sa druge strane kolima starijim od 20 godina daje popust od 80 odsto na porez na upotrebu, čime se direktno destimuliše kupovina novijih vozila, piše B92.
 
Veći problem je nepravda prema običnim vozačima. Na primer, potpuno nov BMW X5 xDrive25d ima motor od 2.0 litra i 231 KS, košta 60.500 evra, a porez na njega je sada 11.210 dinara.
 
Nasuprot njemu imamo Fiat Punto 1.9 D iz 2003. godine, sa motorom od 1.9 litara i 60 KS, čiji vlasnik plaća porez od 6.726 dinara. Tu je i nesrećni vozač koji za svoju Lagunu 2.2 dCi iz 2005. godine, sa motorom od 150 KS mora svake godine da izdvoji 33.228 dinara.
  • dejan021

    17.01.2018 13:10
    zagadjenje
    Nama je najvece zagadjenje od politicara. Automobili su najmanji problem
  • Kiki Mangas

    17.01.2018 01:06
    Liman3
    Da li je tebi drzava kriva sto nisi mozda na Limanu 1-2 ili mozda 4?!?
  • ns ja

    16.01.2018 08:52
    Malo li je što bogati lopovi voze sad će i svaki vlasnik trafike da kupi npr audi a8 sa 4000ccm3 i da : 1. jako zagađuje 2. da bude opasnost u saobraćaju gde iovako svaki dan čitamo da neko ubije pešaka (uglavnom na pešačkom prelazu i uglavnom na zelenom za pešake)

    Umesto da porezi budu još 80% veći što je stariji krš (ali sa velikom kubikažom), mi stimulišemo uvoz ovih krntija-ubica koji + troše gorivo taman kao da smo lideri u regionu po proizvodnji (a ne uvozu) nafte ...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija