CRTA je na konferenciji za medije u Beogradu predstavila istraživanje koje je radjeno u periodu od 2. oktobra 2017. godine do 15. januara 2018. godine, koje je pokazalo da je kampanja za izbore počela još na jesen prošle godine, a ne od dana raspisivanja izbora.
U analizi, koja je trajala dva i po meseca, bili su obuhvaće televizije RTS, Prva, N1, Studio B i Pink, portali Blic, Kurir, B92 net, i dnevne novine Blic, Večernje novosti, Kurir, Informer i Politika.
Članica Upravnog odbora CRTA Tamara Skroza kazala je da su od predstavnika vlasti u medijima najviše bili zastupljeni gradonačenik Beograda Siniša Mali i gradski menadžer Goran Vesić, dok su pojedinačni akteri iz opozicije bili neuporedivo manje prisutni.
Ona je dodala da je istraživanje pokazalo da se gradjani Srbije najviše informišu putem televizije, a najmanje putem internet portala, kao i da su predstavnici vlasti mnogo više prisutni na TV kanalima i to u pozitivnom tonu, što pokazuje "veliku disproporciju u predstavljenosti pripadnika pozicije i opozicije".
Skroza je ocenila da mediji o predstavnicima vlasti izveštavaju u "pristrasno-navijačkom tonu", što znači da "navijaju za njih", dok se o opoziciji izveštava u "neutralnom tonu". Ona je kazala da su Studio B i Beogradska hronika RTS-a imale "pristrasno-navijački ton" i to najviše za Sinišu Malog i za Gorana Vesića, dok je među štampanim medijima toga bilo najviše u Večernjim novostima i Kuriru.
Programski direktor CRTA Raša Nedeljkov kazao je da veliki broj poruka u medijima pokazuje da se za beogradske izbore vodi negativna kampanja i da postoji velika neravnopravnost, a najviše na televiziji, gde su pripadnici vlasti neuporedivo više predstavljeni od pripadnika opozicije.
Komentari 5
sremac
Ako mediji kažu
Da narod gleda nečije gaćice, ćebad i pije pivo.
Samo kod nas maloumni postulati da treba da bude što više u očima naroda.
Kao i maloumne reklame, čiji je cilj da ih zapamtiš po nekoj agresiji ili zlu.
Valjda su uvereni da ćeš im nekad oprostiti i ipak kupiti proizvod koji su ti ogadili.
Kažu da je i Nikolae Čaušesku stalno bio u glavama naroda.
Futog
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar